سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5875

یافته های جدید پزشكان نشان می دهد،رعایت نكاتی چون استحمام نكردن با شكم پر، محكم بستن كمربند، مصرف نكردن دسر و چای به همراه غذا باعث افزایش شادابی افراد پس از غذا خوردن می شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری ساینس ،یافته های جدید پزشكان نشان می دهد كه رعایت ده نكته هنگام غذاخوردن باعث افزایش شادابی افراد می شود.
بنابراین گزارش، نوشیدن آب بلافاصله پس از غذا موجب رقیق شدن شیره معده شده و اثر آنزیم های هضمی را به تعویق انداخته و درهضم آن اختلال ایجاد می کند.
نكته دوم مصرف نكردن میوه پس از صرف غذا  به این علت كه بعد از غذاخوردن معده پر و سنگین است و خوردن میوه به این سنگینی دامن می زند و از بروز اختلال درهضم غذا جلوگیری می كند.
سومین عامل كه متخصصان بر رعایت آن تاكید دارند ،استفاده بهینه از انواع دسرها است چرا كه دسرها مقدار زیادی انرژی دارند و در صورت استفاده علاوه برآنكه موجب ایجاد فشار به قلب و عروق می شوند باعث بروز چاقی نیز می شوند.
این گزارش حاكی است، مصرف سالاد بعد یا قبل یا همزمان با غذا به عنوان توصیه چهارم مطرح شده است چرا كه خوردن سالاد به علت حجم زیادی که دارد از پرخوری افراد جلوگیری كرده و به علت دارا بودن مقادیر زیادی فیبر باعث عملكرد صحیح روده ها می شود.
پزشكان توصیه می كنند ،كه بلافاصله پس از غذا چای صرف نشود كه این مسئله بیشتر درمورد زنان و كودكان كه احتمال فقرآهن در آنها بیشتر است صادق است.
گفتنی است، حركت و پیاده روی قبل از غذا اشتهاآور است و حركت آهسته چند دقیقه پس از صرف غذا باعث سهولت عمل معده می شود به طوریكه احساس سنگینی و حتی اشكال در تنفس ناشی از سنگینی معده را از بین می برد. سیگار كشیدن پس از صرف غذا امكان ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
همچنین بستن كمربند در حین صرف غذا و یا پس از آن باعث می شود گردش خون با مشكل انجام شود.
تحقیقات نشان داده است، استحمام با معده پر باعث ایجاد استرس و اختلالاتی در خون رسانی به قلب و عروق می شود.
آخرین توصیه پزشكان در موردحفظ شادابی افراد در حین غذا خوردن توصیه به مسائل خواب است. پزشكان به افرادی كه زمینه رفلاكس معده دارند توصیه می كنند بلافاصله پس از صرف غذا دراز نكشند، زیرا این عامل خطر بروز رفلاكس را افزایش می دهد البته استراحت پس از صرف غذا بسیار مفید است كه در مورد این افراد این عامل باید به صورت نشسته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha