سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت، مجموع کمبود اعتبارات جاری و عمرانی این وزارتخانه در سال جاری و از محل بودجه سال 91 را بالغ بر 4 هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد.

دکتر سیدعباس حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره تاثیرات ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر افزایش هزینه‌های حوزه سلامت، گفت: تاثیر مستقیم قانون هدفمندی یارانه‌ها بر حوزه سلامت یعنی تنها در زمینه حامل‌های انرژی و افزایش قیمت لوازم و ملزومات مصرفی، 970 میلیارد تومان بوده که از این محل ریالی به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان به منظور جبران افزایش هزینه‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی را به بخش سلامت اختصاص دهند.

حسنی درباره چگونگی تخصیص بودجه سال جاری به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: بودجه امسال تملک دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت صفر است و هنوز هیچ گونه اعتبارات تملک به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

معاون توسعه وزیر بهداشت افزود: بودجه جاری امسال وزارت بهداشت 60 درصد و برای دانشگاه‌ها (بابت 12ماه) 70 درصد است. بر این اساس امسال در اعتبارات جاری برای تامین پرداختی‌های پرسنل با مشکلات جدی روبرو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha