شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 58774
سلامت نیوز : نمایشگاه و جشنواره ملی «پیوند آسمانی» در سالن حجاب آغاز به کار کرد و معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان در افتتاحیه آن از ارائه بسته پیشنهادی «9گانه ازدواج» در هفته جاری به هیات دولت خبر داد. سیدباقر پیشنمازی در نمایشگاه و جشنواره ملی «پیوند آسمانی» به محتویات این بسته پیشنهادی اشاره کرد و گفت: افزایش هدیه ازدواج دستگاه‌های دولتی، حمایت از ازدواج کارکنان دستگاه‌های دولتی، پیش‌بینی ظرفیت‌های مشاوره‌ای و قانونمند کردن آنها برای ترغیب جوانان به امر مشاوره و ارائه بسته‌های مشاوره‌ای، پیش‌بینی مسکن ارزانقیمت بر اساس ماده 3 قانون تسهیل ازدواج جوانان و راه‌اندازی سامانه ملی جوانان و تدارک بانک اطلاعات ازدواج جوانان در این سامانه از محتویات این بسته پیشنهادی است. پیشنمازی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: در تفاهمنامه‌ای که با مراکز علمی کشور مبادله شده، تربیت مشاورانی بر اساس انسان‌شناسی اسلامی و قرآنی در دستورکار قرار گرفت.

مراکز مشاوره ازدواج راه‌اندازی می‌‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛‌ وی همچنین از تصویب آیین‌نامه صدور پروانه برای مراکز مشاوره ازدواج در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: آیین‌نامه ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه در جهت اعتباربخشی و ساماندهی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی با تاکید بر مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است که در دستورکار قرار گرفته و در آغاز دی‌ماه سال قبل به رئیس‌جمهور تقدیم شد كه در ماه‌های آینده تصویب و ابلاغ می‌‌شود.

عوامل فرهنگی دلیل بالا رفتن سن ازدواج

در این مراسم همچنین وزیر ورزش و جوانان مهم‌ترین عامل بالا رفتن سن ازدواج را موضوع فرهنگی دانست و مشکلات اقتصادی را در جایگاه دوم قرار دارد. محمد عباسی اظهار داشت: جوانان ما در معرض خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند و این نسل جوان بیش از سال‌های پیش این خطر را احساس می‌‌کند و باید سیاستگذاران و دولتمردان برای جبران این خطرات تسهیلاتی را در امر ازدواج برای جوانان فراهم کنند. وی ادامه داد: تسهیلاتی که مسائل معیشتی، اشتغال و مسکن جوانان را به عنوان نیازهای اولیه تامین کند، مطمئنا می‌‌تواند ترغیب‌کننده جوانان برای ازدواج باشد. عباسی همچنین درباره مشکلات اقتصادی ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: اگر مشکلات اقتصادی به عنوان علت اولیه بالا رفتن سن ازدواج مطرح بود، باید دنیای غرب مشکل بالا رفتن سن ازدواج را نداشته باشد که اینگونه نیست. عباسی همچنین موضوع تبلیغ ازدواج را واجب دانست و اظهار کرد: باید نظرات اجتماعی را به مسائل جوانان معطوف کنیم و به مسائل تبلیغی و ترویجی در حوزه ازدواج توجه کافی داشته باشیم و برای اینکه خانواده‌ای پایدار را شکل دهیم، باید شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم. وزیر ورزش و جوانان به وظیفه همه دستگاه‌ها برای پرداختن به امور جوانان اشاره و عنوان کرد: نیازمند تجمیع اعتبارات و ظرفیت همه دستگاه‌ها برای امور مربوط به جوانان هستیم تا بتوانیم نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آنان را رفع کنیم. عباسی یادآور شد: باید تلاش کنیم ازدواج در سن حقیقی‌اش انجام گیرد، زیرا ازدواج بهنگام از نظر علمی، شرعی و عقلی، بهترین ازدواج است و تلاش‌ کشورهای غربی برای مجرد ماندن جوانان و ارزشمند نشان دادن آن اشتباه است. وی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی جریان ازدواج باید همه ارکان کشور به عنوان کمک‌کننده ورود کنند، گفت: باید تلاش کنیم همه موانعی که به لحاظ فکری، روحی و عملی برای ازدواج ایجاد شده، برطرف شود. وزیر ورزش و جوانان تفکر شروع یک زندگی با رفاه اقتصادی و تمکن مالی را در نقطه آغاز یک زندگی اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: این برخلاف روال طبیعی زندگی است که یک زوج در ابتدا باید همه شرایط برایشان مهیا باشد و منطق بر این است که زوجین پس از ازدواج شرایط زندگی‌شان را بهبود بخشند.

مهریه بالا تحکیم خانواده نمی‌آورد

عباسی ادامه داد: رابطه‌ای بین بالا بودن مهریه و زیاد بودن جهیزیه برای تحکیم خانواده وجود ندارد و این تلقی‌های نادرست باید از بین برود. وی تلاش‌های دولت نهم و دهم را در ارائه مسکن مهر به جوانان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بیش از نیمی از مخاطبان مسکن مهر، جوانان بوده‌اند. وزیر ورزش و جوانان هدف از برگزاری نمایشگاه در جشنواره ملی «پیوند آسمانی» را تجمیع و تبلیغ همه امکانات، فرصت‌ها و تلاش‌ها در امر ازدواج دانست و گفت: حضور همه نهادهایی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، نشان‌دهنده این است که ما می‌‌خواهیم امر ازدواج را به عنوان امری مهم ترویج دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha