رییس بیمارستان مفید اعلام كرد: استفاده از تجهیزات جدید رادیولوژی میزان اشعه وارده به بیمار را تا ‪ ۳۰‬درصد كاهش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی مركز آموزشی، پزشكی و درمانی كودكان مفید،دكتر "جواد غروبی" گفت از جمله مزایای استفاده از تجهیزات جدید رادیولوژی كه شامل سیستم رادیولوژی كامپیوتری (سی آر) و سیستم انتقال و آرشیو تصاویر پزشكی (پاكس) است ، این است كه میزان اشعه وارده به بیمار را تا میزان ‪۳۰‬ درصد كاهش می‌دهد.

وی اضافه كرد از دیگر مزایای این تجهیزات كیفیت بالای تصاویر با امكان تغییر و "كنتراست" تصویر است.

رییس بیمارستان مفید با اشاره به اینكه این بیمارستان اولین بیمارستان كشور است كه مجهز به سیستم‌های جدید كامپیوتری (سی آر) و سیستم انتقال و آرشیو تصاویر پزشكی شده است افزود در سیستم پاكس امكان انتقال تصاویر حتی تصاویر متحرك سونوگرافی وجود دارد.

دكتر غروبی افزود یكی دیگر از تجهیزات جدید رادیولوژی كه در بیمارستان مفید به كار گرفته شده دستگاه‌های پیشرفته سونوگرافی چهار بعدی است كه با استفاده از آن امكانات لازم برای انجام تمام سونوگرافی‌های اطفال و نوزادان فراهم شده است.

وی با اشاره به نوسازی سیستم سی تی اسكن بیمارستان مفید به عنوان تنها سی تی اسكن اختصاصی اطفال كشور گفت: به زودی دستگاه سی تی اسكن مولتی اسلایس در این بیمارستان نصب خواهد شد.

رییس بیمارستان مفید در خصوص این نوع از سی تی اسكن گفت سرعت تصویربرداری بسیار بالا و دقت تصویربرداری عالی در تمام ارگانهای كودكان و نوزادان و بررسی بیماری‌های مادرزادی قلب از جمله كاربردهای این سیستم است.

دكتر غروبی گفت توسعه روزافزون دانش پزشكی و استفاده از اینترنت ، امكان دستیابی به آخرین اطلاعات پزشكی را در كوتاه‌ترین زمان ممكن ساخته است.

وی افزود با توجه به اینكه برای توسعه بیشتر، به روز كردن و چرخش سریع اطلاعات بیمار و امكان دسترسی به پرونده و تصاویر بیماران جهت ارایه مشاوره‌های از راه دور و كارهای آموزشی نیاز مبرم به دیجیتال كردن تصاویر رادیولوژی بیش از پیش ضروری است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha