شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 58788

مدت هاست ثابت شده که کار کردن در محیط های اداری ممکن است خطر بروز حملات قلبی را افزایش دهد.

اگر دایم پشت میز مینشینید بخوانید
سلامت نیوز : مدت هاست ثابت شده که کار کردن در محیط های اداری ممکن است خطر بروز حملات قلبی را افزایش دهد. به گفته محققان دانشگاه لستر در بخش سلامت قلب و عروق، کارمندان باید هر یک ساعت برای آب خوردن و ... از جای خود بلند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛‌ محققان طی آزمایشی، پدال های کوچکی به مدت ۴هفته زیر میز کارمندان قرار دادند که مشخص شد استفاده روزانه از آن به مدت ۲۳دقیقه باعث سوزاندن کالری می شود و به سلامت آن ها کمک زیادی می کند.

ضعف تاندون ها

لگن زنان نسبت به مردان بزرگ تر است؛ در نتیجه نشستن طولانی مدت فشار بیشتری روی لگن، زانو و ستون فقرات وارد می کند که این امر باعث ضعف تاندون ها می شود. برای پیش گیری، صندلی را به گونه ای تنظیم کنید تا زاویه بین پا و کمر ۹۰درجه یا کمتر باشد، با ورزش یوگا نیز می توانید آثار ناشی از فشار وارد شده به پشت زانو و لگن را از بین ببرید.

تونل کارپال

بر اثر فشار به عصب میانی مچ دست، شیوع این عارضه در زنان که مچ های باریک تری از مردان دارند، ۳ برابر است. متخصصان موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته آمریکا طی یک مطالعه زنانی را که از صفحه کلید ارگونومیک استفاده می کردند با افرادی که از صفحه کلید معمولی استفاده می کردند، مقایسه کردند.

نتیجه تحقیقات نشان داد، افرادی که از صفحه کلیدهای ارگونومیک زاویه دار استفاده می کردند، کمتر از ناحیه مچ و ساعد دچار مشکل شدند. بهتر است از آتل دست (مچ) استفاده شود و هر ۱۵دقیقه استراحت کنید. هنگام خواب هم از آتل دست استفاده کنید تا از حرکت نادرست دست جلوگیری شود.اگر هنوز هم درد دارید، قرار دادن یخ روی عضله یا ورزش های کششی ملایم مانند چرخاندن مچ در تسکین درد موثر است.

خشکی چشم

برای پیش گیری از بروز عارضه خشکی چشم هنگام کار کردن با رایانه، از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ پیروی کنید. تمرکز به اشیای دور، باعث استراحت کامل چشم می شود. هر ۲۰دقیقه به مدت ۲۰ثانیه به فاصله ۶متری خود نگاه کنید. پایین آوردن ارتفاع نمایشگر رایانه نیز راهکار مناسبی است تا فشار کمتری به چشم وارد شود. با این کار تعداد پلک زدن نیز بیشتر می شود. به طور طبیعی افراد در هر دقیقه ۱۲ تا ۱۵بار پلک می زنند در حالی که افرادی که با رایانه مطالعه می کنند، تنها در هر دقیقه ۷بار پلک می زنند.

واریس

نشستن طولانی مدت، احتمال ابتلا به واریس را افزایش می دهد. واریس ۵۰درصد از زنان را درگیر می کند. استفاده از جوراب شلواری که جنس آن بیشتر لیکرا است با کمپرس پا و ایجاد گردش خون درد را تسکین می دهد. از طریق لیزر نیز می توان واریس را درمان کرد.روش دیگر نیز «اسکلرا» نام دارد، در این روش ماده ای صابون مانند از طریق سوزن های ریز به اندازه تار مو به رگ ها تزریق می شود و با یک تزریق می توان بخشی از واریس را درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha