شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 58790
سلامت نیوز : اشاره‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری در رابطه با سبك زندگی و نگرانی‌های ایشان درباره موضوع یادشده اهمیت بررسی، تبیین و آسیب‌شناسی موضوع مورد اشاره را چندین برابر می‌كند. برای حركت به سوی فرهنگ بیگانه به‌ویژه در حال حاضر كه جنگ نرم به شكلی گسترده در جریان است نخستین گام تغییر سبك زندگی و ایجاد خدشه در نگرش‌های افراد یك جامعه است. با توجه به ابعاد مختلف آن از پوشیدن لباس تا خوردن غذا، سفر كردن، ساختن فیلم و نوشتن كتاب، سرودن شعر و نوشتن نثر همه ابعاد یك انسان زنده را دربرگرفته است و اگر بتوان در آن خللی ایجاد كرد می‌توان به پیشرفت جنگ نرم و هدف‌های شوم بعدی آن اطمینان داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ملت آنلاین ؛‌ امروز همه شبكه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های فضای مجازی توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را به‌كار گرفته‌اند تا در سبك زندگی ما انحراف ایجاد كنند غافل از این‌كه مدیریت عالی جامعه ایران هوشیارانه نقشه‌های آنها را شناسایی كرده و راهكارهای مقابله را به مردم ارایه می‌دهند. هوشیاری و زمان‌شناسی نخستین قدم در مقابله با برنامه‌ریزی‌های اتاق فكر جنگ نرم هستند شبكه صهیونیستی با حمایت از زورمداران قصد آن دارد كه ثبات سیاسی ایران را با استفاده از ابزار خود متزلزل ساخته و در این مسیر از هیچ هزینه‌ای فروگذار نیستند

 اما قدرت نرم ما نباید موجب غفلت از برنامه‌ریزی‌های شیطانی جبهه جنگ نرم باشد چراكه مشكلات موجود ساخته ذهن ناقص دشمنان ما است آنها كوچك‌تر از آن هستند كه موانعی در مسیر اراده و پیشرفت ملت ایران ایجاد كنند در این میان رسالت رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی به‌ویژه بعد از اشارات مقام معظم رهبری مضاعف شده و با به‌كارگیری محورهای مهندسی فرهنگی در ابعاد فرهنگ می‌توان به‌طور كامل از بحران‌ها عبور كرد چراكه مشكلات كشور نه تنها غیرقابل حل نیست بلكه عبور از آنها با وحدت و همدلی چندان دشوار نیست.

 نخستین قدم در مقابل تحقق سبك زندگی رسالت رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما است كه با تولیدات فرهنگی ویژه جامعه را از حركت به سوی اشرافیگری به سمت ساده‌زیستی حركت داده و اقدام فوری و جدی نماید. اگر تمام نیات شوم استكبار و صهیونیسم را هم انجام بدهیم باز هم آنها از دشمنی با ما دست برنمی‌دارند در راستای تغییر نگرش به سمت زندگی براساس اركان فكری اسلامی حمایت از تولید داخلی در عمل نه در حرف، نخستین خاكریز پاسخگویی به دشمنان است.

 كتب درسی و رسانه‌های مكتوب باید به سمتی حركت كند كه فرزندان و نسل‌های آینده ما از ابتدای راه نگرش ویژه به زندگی روزانه پیدا كرده و استفاده از تولیدات داخلی را در جایگاهی ویژه بدانند. دومین خاكریز حركت ایجاد نشاط در جامعه است چراكه زمانی كه مردم تضادهای گفتاری یا درگیری‌های لفظی مدیران اجرایی كشور را مشاهده می‌كنند ممكن است با توجه به شبهه دشمنان دچار یاس شوند بنابراین انتقال اختلاف‌افكنی‌های سلیقه‌ای به سطح جامعه حركتی دشمن‌پسندانه خواهد بود.

 سومین خاكریز در این حركت مقابله با حركت‌های شیطانی در ابعاد اقتصادی است یعنی همان حركتی كه مدتی قبل در رابطه با ارز و سكه صورت گرفت و موجب ایجاد نوعی ناهماهنگی‌ها در تهران شد اخلالگران باید بدانند كه مردم استوارانه قدم در راه اطاعت از رهبری و حمایت از نظام گذاشته‌اند در این راه مسائل مادی كوچك‌تر از آن است كه مردم را از مسیر خود منحرف كند. چهارمین خاكریز مقابله با جنگ نرم ابعاد مهندسی فرهنگی در امور اجتماعی است. هزینه‌های سنگینی كه دشمن در تربیت مانكن‌های خیابانی و سرازیری لوازم آرایشی در راستای این هدف به كشور ما می‌كند می‌تواند نگرش بانوان را به سمت نگرشی غربی هدایت كند.

 پیشرفت براساس منطق غربی فرآیندی تك بعدی بوده. اما از نگاه اسلامی پیشرفت واقعی زمانی محقق می‌شود كه در دفاع عمومی، عزت و اقتدار بین‌المللی، علم و اخلاق، صنعت و فناوری و به موازات عمل به دستورات دینی و نزدیكی به قدرت اصلی دنیا باشد. باید به این نكته توجه داشت كه مفهوم پیشرفت اسلامی با معیارهای غربی قابل اندازه‌گیری نیست. در حمایت از تولید داخل باید مدیران جامعه هوشیارانه سلیقه‌سازی كنند چراكه تلاش گسترده بر اساس سلیقه‌سازی استوار شده است یعنی از نگاه رفتارشناسی باید ذائقه مصرفی مردم همراه با سلیقه اجتماعی آنها را تغییر داد تا بتوان براساس تغییرات حاصل شده اهداف استكباری را محقق كرد.

 سلیقه‌سازی به سمت ساده زیستی و خود داری از مصرف كالاهای بیگانه بویژه آنهایی كه بویی از اشرافیت و تجملات دارند می‌تواند در حمایت از تولیدات داخلی ما را مستحكم سازد البته به شرطی كه نهادهای مسئول در مقابله با قاچاق كالا و واردات اقلام غیرضروری قوانینی تدوین كنند و اجازه ندهند جامعه به سمت مطلوب دشمن حركت كند از سریال‌ها و كتاب‌ها گرفته تا مجلات و گفتار صاحبنظران همه و همه باید با هدف هدایت سلیقه عمومی و به سمت مورد اشاره مقام معظم رهبری باشد

 در این راستا ضرورت وحدت و همدلی و اتحاد و یكپارچگی محسوس بوده بویژه مدیران باید این ضرورت را با همه وجود احساس كنند واجازه ندهند ركود تولیدی در واحدهای صنعتی ما حاكم شده و مردم را به جامعه‌ای مصرف زده تبدیل كند در این میان تشكیل كارگروه‌های تخصصی متشكل از جامعه شناسان، روانشناسان، صاحبنظران اقتصادی همراه با علمای دینی برای كاربردی كردن دیدگاه‌های معظم له لازم است آغاز به كار كنند چراكه فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی چه در پیشگیری از تملق و گزافه گویی و چه در ابعاد سلیقه و ذائقه فرهنگی سند تاریخی خودسازی و اصلاح مرتبط است كه اگر خدای ناكرده مورد غفلت قرار بگیرند همه ما مسئول پاسخگویی به تاریخ هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha