سلامت نیوز :علیرضا افشار پس از بازدید از قسمت های مختلف زندان از جمله داخل بندها، مکان های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی، وضعیت این زندان را بسیار عالی برشمرد و گفت مسئولان با خلاقیت و تلاش از یک فضای محدود بهره کافی را برده اند که ان شاءالله این سرمشقی برای سایر زندان ها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛‌ وی مهمترین عامل برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را ارتقای سطح فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف بویژه آشنایی با قوانین و مقررات خواند و ادامه داد : یکی از عوامل مهم جرم در جامعه آشنایی نداشتن مردم با قوانین است و این امر می طلبد که بحث آموزش مهارت های زندگی در جامعه تقویت شود تا بتوان جامعه ای سالم و عاری از جرم داشته باشیم. وی، همچنین رسیدن به جامعه ای سالم و عاری از جرم را مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه ها خواندو اظهار داشت: با برنامه ریزی و خلاقیت می توان آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند.

اشتغال 40 هزار زندانی در زندان ها
از سوی دیگر مدیر عامل بنیاد تعاون وحرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان کشور دردیدار با استاندار کردستان هم اظهارداشت: هدف بنیاد تعاون تولید ثروت، ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی زندانیان و خانواده آنان است که باید با حمایت های همه دستگاه ها بویژه استانداری استان ها زمینه را برای توسعه و پیشرفت این بنیاد در ارتقای برنامه های اقتصادی فراهم کنیم.مطهر نژاد تصریح کرد : در حال حاضر 40 هزار زندانی شاغل در سطح زندان های کشور مشغول به کار هستند و 400 رشته فنی و حرفه ای درزندان های کشور آموزش داده می شود.

آسیب های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان
استاندارکردستان هم خانواده زندانیان را آسیب پذیر و در معرض خطرهای اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد :تغییر دیدگاه مسئولان قضایی نسبت به عناوین مجرمانه و تلاش برای کاهش جمعیت کیفری از راهکارهای موثر سلامت جامعه می باشد. علیرضا شهبازی افزود: همه مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی باید خود را در مقابل زندانیان مسئول بدانند چون که زندانی نتیجه و حاصل جامعه ماست و ما هم در مقابل جامعه مسئولیت داریم.

ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین حبس
رییس کل دادگستری استان کردستان هم در این دیدار اظهار داشت:باید با استفاده از مجازات های جایگزین حبس از جمعیت کیفری زندان ها بکاهیم.گروسی همچنین قول مساعد بر ای همکاری بیشتر برای تحقق اهداف کاهش جمعیت کیفری همچون استفاده از رأی باز به زندانیان داد و عنوان کرد :امید واریم با استفاده از این امکان های مطرح شده وایجاد زمینه های اشتغال موجب کاهش آسیب، بازگشت سالم مددجویان به جامعه و حمایت از خانواده آنان را فراهم کنیم.

فعالیت مددجویان کردستانی در 20 رشته حرفه ای
مدیر کل زندان های کردستان هم اظهارداشت : بازدید ها و نشست های این چنینی می تواند نقش موثری در توسعه برنامه های حرفه آموزی اشتغالزایی و تولید ثروت داشته باشد. اسد الله گرجی زاده با بیان این مطلب که بیش از 20 رشته آموزش درزندان های استان فعال است گفت تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط بویژه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان توانسته، زمینه را برای حضور حداکثری زندانیان در کلاس های آموزشی فراهم کند بطوری که سالانه بیش از 2 هزار گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای صادر و به مددجویان اعطا می شود. وی، زندان های استان را در بحث آموزشی برنامه های دینی وعلوم قرآنی در بین زندان های کشور سرآمد خواند وافزود: بیش از 80 درصد از مددجویان زندان های استان با اشتیاق و علاقه وافر در این کلاس ها حضور می یابند که خوشبختانه خروجی آن نیز به مثبت بوده وعدم بازگشت مجدد مددجویان و قرا گرفتن آنان در مسیر درست زندگی را به دنبال داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha