شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

ورود بیمار مبتلا به وبا از مرزهای شرقی و غربی کشور را در سال جاری شاهد بوده ایم.

مشاهده وبا در مرزهای شرقی و غربی
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از کنترل مرزهای شرقی و غربی کشور به منظور جلوگیری از ورود افراد مبتلا به وبا خبر داد و گفت: تاکنون 22 فرد مبتلا در مرزهای شرقی و غربی کشور شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفتگو با مهر اظهارداشت: ورود بیمار مبتلا به وبا از مرزهای شرقی و غربی کشور را در سال جاری شاهد بوده ایم.وی با اشاره به همه گیری وبا در کشور عراق، افزود: ظرف هفته های اخیر مواردی از ورود مبتلایان به وبا از کشورهای عراق و پاکستان را به داخل مرزهای کشورمان داشته ایم.

گویا با تاکید بر اینکه نظام مراقبتی خیلی فعالانه در بحث شناسایی و درمان افراد مبتلا ورود کرده است، تصریح کرد: افراد مبتلا در همان نقطه مرزی شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه از 3 هفته پیش بیماری وبا در مناطق کردنشین عراق شایع شده است، افزود: ما از همان ابتدا برنامه مراقبتی خودمان را آغاز کرده ایم و تاکنون نیز 22 فرد مبتلا به وبا را شناسایی و بلافاصله تحت درمان قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات تشخیصی و درمانی که در مرزهای کشور انجام می شود، اجازه نداده ایم هیچ موردی از بیماران مبتلا به وبا داخل کشور شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha