شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، از راه اندازی سامانه ثبت سکته های قلبی در کشور خبر داد و افزود:‌ طی دو ماه پیش تا کنون 6 هزار سکته قلبی به ثبت رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛‌ دکتر کوروش اعتماد روز شنبه در همایش روز جهانی پوکی استخوان با بیان اینکه 80 درصد مرگ و میرها و 85 درصد بار بیماریها مربوط به بیماریهای غیر واگیر است، گفت:‌ در بحث کنترل عوامل خطر نیاز به تغییر رفتار داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش محصولات لبنی بر میزان مصرف جامعه تأثیر گذار است اما هنوز مصرف لبنیات در اولویت مصرف خانواده ها قرار نگرفته است.اعتماد تصریح کرد: 40 درصد جمعیت بالای 15 سال کاهش فعالیت فیزیکی دارند و با توجه به اینکه جمعیت رو به رشدی داریم جامعه را مستعد بیماری های غیر واگیر قرار می دهد.

وی یاد آور شد:‌ غربالگری فنیل کتوری نیز بر روی 1 میلیون و 200 نوزاد در کشور انجام شده است.به گفته اعتماد، استئوپروز بیش از دیابت،‌ سکته قلبی و سرطان منجر به بستری شدن در بیمارستان در زنان بالای 45 سال می شود و 25 درصد افراد کمتر از 50 سال و بیش از 50 درصد افراد بیش از 50 سال در کشور دچار کمبود تراکم استخوان هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: هزینه درمان فردی که به بیماری پوکی استخوان مبتلا شود 650 هزار تومان در سال است.اعتماد در ادامه به کمبود ویتامین د اشاره کرد و گفت:‌ آقایان بیشتر از خانمها در معرض کمبود ویتامین د هستند و 71 درصد بالغین کشور در معرض کمبود ویتامین د قرار دارند.وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در برنامه پزشک خانواده پیشگیری را در سه سطوح داشته باشیم تا بار بیماریها در کشور کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha