شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
سلامت نیوز : رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران با اشاره به هرم جمعیتی کشور، گفت: در سال 1400 جمعیت 30 تا 65 سال حدود دو سوم جمعیت کشورمان را تشکیل می دهد که می توان گفت جامعه در حال پیر شدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛‌  حسن ناصری پور روز شنبه در نشست خبری با اشاره به آمارهای جمعیتی کشور در دهه های گذشته افزود: در سال 65 جمعیت زیر 15 سال کشور بیشترین هرم جمعیتی را به خود اختصاص داده بود و این هرم در سال 75 نیز به همین شکل بود.وی گفت: اما هرم جمعیتی کشور در سال 85 تغییر کرده و به سمت میانسالی پیش رفته است.

ناصری پور با اشاره به آمار جمعیتی کشور در سال 90، افزود: بر اساس این آمار، جمعیت کشور به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود به طوریکه در سال 1400 جمعیت رده سنی 30 تا 65 سال کشور حدود دو سوم جمعیت ایران را تشکیل می دهد که می توان گفت جمعیت کشور در حال پیر شدن است.

وی، یکی از مشکلات بزرگ جامعه آماری ایران را تعادل جنسیتی عنوان کرد و گفت: در سال 75 جمعیت پسر بیش از 7 میلیون و 362 هزار نفر بوده است و جمعیت دختران نیز بیش از 8 میلیون و 524 هزار بوده است به طوریکه جمعیت دختر یک میلیون و 171 هزار نفر بیشتر از پسران بوده است.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: این وضعیت باعث شده که هر سال 600 هزار دختر در سن ازدواج باقی بمانند.

وی در ادامه به موضوع طلاق در کشور اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل رخداد طلاقها در کشور، عدم شناخت و آگاهی از زندگی است. به طوریکه 38.2 درصد طلاقها در 5 سال اول زندگی رخ می دهد که زوجین شناختی از یکدیگر ندارند و مطالبات شان نادرست است.

ناصری پور بر ضرورت همکاری همه نهادها و دستگاههای اجرایی و... برای تقویت بنیان خانواده در کشور تاکید کرد و گفت: تک صدایی در اجرای برنامه ها، نتیجه ای نخواهد داشت و لازم است همه در این موضوع ورود کنیم.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت خانواده در ایران، افزود: همین مسئله باعث شده تا استکبار به دنبال از بین بردن این وضعیت باشد و برای اجرای برنامه های خودش، هزینه های زیادی انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha