سلامت نیوز : معاون درمان مرکز تحقیقات علوم و اعصاب بیمارستان خاتم الانبیاء گفت: بیش از 30 تا 40 درصد بیماران مبتلا به صرع به سمت مقاوم شدن به درمان پیش می روند.

دکتر طاهر طاهری در گفتگو با مهر، با اعلام اینکه یک درصد از افراد جامعه مبتلا به صرع هستند، گفت: بیماری صرع می تواند از یک خیره شدن و مات شدن آنی تا یک تشنج اندام با از دست رفتن سطح هوشیاری همراه باشد.

این جراح مغز و اعصاب افزود: بیماران صرعی بر حسب نوع تشنجی که شناخته می شود، درمانهای ویژه ای می گیرند. اما نکته ای که در این بین وجود دارد، این است که امروزه درمان صرع به شکل دهه های گذشته نیست و داروهای جدید به همراه درمانهای جراحی، برای کنترل این بیماری به کار می رود.

مسئول بخش ضایعات نخاعی بیمارستان خاتم الانبیاء در ارتباط با علت بروز صرع، اظهارداشت: علت ابتلا به این بیماری می تواند از یک زایمان پرمخاطره شروع شود و در آینده منجر به تشنج و صرع شود. همچنین، اختلالات متابولیکی، تغذیه ای و حتی دارویی می تواند منجر به تشنج شود.

معاون درمان مرکز تحقیقات علوم و اعصاب بیمارستان خاتم الانبیاء در ادامه بر ضرورت شناسایی و تشخیص به موقع بیماران برای درمان مناسب تاکید کرد و گفت: هر بار تشنج، میزان زیادی از سلولهای عملکردی مغز بیمار حذف می شوند و او را مستعد بروز تشنج های بعدی می کنند.

وی با عنوان این مطلب که درمان قطعی بیمار صرعی را نمی توان شعار داد، افزود: روش جراحی، به کاهش تعداد دفعات تشنج و میزان و شدت نوع تشنج کمک می کند. همچنین در روش جراحی، بیمار مقاوم به درمان را سمت کاهش عوارض بیماری می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha