سلامت نیوز : مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش از بکارگیری هفت هزار نیروی بهداشت در مدارس خبر داد و گفت: با بوفه‌های ارائه دهنده سوسیس و کالباس در مدارس برخورد شدید می‌کنیم.

محمد چینیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: مدارس می‌توانند در حوزه بهداشت علاوه بر نیروی بهداشت از رابطان بهداشت که حتی می تواند دانش اموز باشد، استفاده کنند. نیروهای بهداشت مدارس آموزشهای لازم را دیده اند  و از رشته های مرتبط پزشکی و و پیراپزشکی انتخاب می شوند.

وی درباره تعداد مربیان بهداشت مدارس افزود: هفت هزار نیروی بهداشت در مدارس فعالیت می کنند، ضمن آنکه بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، اگر در جایی دیگر به کار گرفته شده اند، باید به فعالیت تخصصی خود برگردند و و در قسمت بهداشت فعالیت کنند.

چینیان با اشاره به طرح مدارس مروج سلامت در کشور تصریح کرد: در این طرح مدیریت حوزه سلامت به عهده مدیر مدرسه است و اوست که با توجه به پتانسیل اولیای دانش آموزان، از آنها برای اجرای این طرح استفاده می کند.

برخورد با بوفه های متخلف مدارس

معاون سلامت آموزش و پرورش درباره خوراکیهای مجاز بوفه های مدارس توضیح داد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده بوفه های مدارس می توانند انواع آش، سوپ، لوبیا، عدسی، حلیم، شله‌زرد و فرنی را با رعایت اصول بهداشتی و به شرط پخت روزانه به دانش آموز ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین فروش انواع چیپس، پفک، نوشابه های گازدار، سوسیس، کالباس و ساندویچ با این مواد خوراکی در بوفه های مدارس ممنوع  است و با هر مدرسه ای که اقدام به فروش اقلام ممنوعه کند، برخورد قانونی می شود.

این مقام مسوول در آموزش و پرورش به والدین توصیه کرد برای اصلاح عادات غذایی فرزندانشان، اقدام به ارائه خوراکی هایی همچون خرما، کشمش، نخودچی، آجیل، آجیل سویا کنند. همچنین بوفه های مدارس می توانند لقمه های سنتی همچون نان و پنیر ، نان و تخم مرغ، کره و عسل را با رعایت نکات بهداشتی به دانش آموز بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha