سلامت نیوز : در روزهای اخیر اساتید دانشگاه و مسئولان شهری که با موضوعات مرتبط با ایمنی و سلامتی کودکان سر و کار دارند با حضور در کارگاه آموزشی «کودک و ترافیک» و انجام بحث‌های کارشناسی، به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.

: به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛‌ مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در این کارگاه گفت: گمان نمی‌کنم کسی نه تنها در تهران بلکه در دور افتاده‌ترین نقاط کشور نیز پیدا شود که آلودگی هوای این کلان شهر را انکار کند، بنا بر این به جای انکار آلودگی هوای تهران، بهتر است اجرای راهکار‌های اجرایی به منظور کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گیرد.

یوسف رشیدی میانگین غلظت بنزن در جایگاه‌های سوخت را حدود 200 برابر حد مجاز دانست و افزود: هنگامی که کودکان در خودرو حضور دارند، پدر و مادرها نباید تحت هیچ عنوان به پمپ بنزین رفته و سلامت فرزندان خود را تهدید کنند.

وی از افزایش سطح توقع مردم در بحث آلودگی هوا در چند سال اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: حال که دست‌یآبی به هوای پاک به یک مطالبه جمعی تبدیل شده، زمان آن فرا رسیده که پاسخ مناسب به این مطالبه عمومی در دستور کار مشترک تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار قرار گیرد

بر اساس این گزارش، همچنین معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این کارگاه به تهدیدهای موجود در زمینه ایمنی و سلامتی کودکان پرداخت و گفت: عدم ایمنی وسایل نقلیه و آلودگی هوا دو لبه یک قیچی هستند که سالانه جان صدها کودک و نوجوان را در کشور ما می‌گیرند.

وحید نوروزی افزود: فاصله خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا بسیار زیاد است و در این میان عدم وجود حتی یک سرویس مدرسه استاندارد در کشور بسیار تامل برانگیز بوده و ناشی از کم‌کاری خودروسازان داخلی در سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به این که سالانه صدها نفر از آینده‌سازان کشور جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند، اعلام کرد: این در حالی است که هزاران کودک معصوم در تهران در معرض انواع بیماری‌های مهلک از جمله سرطان قرار دارند، به طوری که در حال حاضر تنها یکی از موسسات حمایت از کودکان سرطانی حدود 20 هزار کودک را تحت پوشش خود دارد.

گفتنی است کارگاه آموزشی «کودک و ترافیک» که از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد با تاکید بر این مهم که مراجعه به جایگاه‌های سوخت، هنگامی که کودکان در خودرو حضور دارند حتی برای چند ثانیه سلامتی این عزیزان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد، به عنوان پیام این کارگاه به خانواده‌ها از پدر و مادرها خواست به هیچ عنوان با کودکان به پمپ بنزین نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha