سلامت نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور در نشست خبری که امروز  برگزار شد اظهار داشت: در موضوع خانواده نهادهای بی‌شماری هستند که فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛‌ وی با اشاره به اینکه تغییرات در حوزه خانواده طی 20 سال گذشته به شدت بالا بوده است گفت: در دهه 60 سبکی برای غذا و تغذیه داشته‌ایم که براساس آن سبک تغذیه ایران جزو 10 کشور آخر از لحاظ امراض بوده است. ولی از دهه 70 فرهنگ تغذیه در ایران به شکلی عوض شد که امروز براساس آمار وزارت بهداشت و نسبت جمعیتی جزو 5 کشور دارای امراضی مانند چربی خون، قندخون و غیره هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یک سبک و فرهنگی جدید به ما تزریق شده است گفت: نگاهی که به جوان‌ها الحاق شده و اتفاقاتی که در فضاهای تحصیلی رخ داده مشکلاتی را در فرهنگ غنی کشور ایجاد کرده است.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران بیان داشت: خانه‌های خانواده‌های ایرانی فرهنگ و سبک معماری خاص خود را داشته است که طی چند سال گذشته 70 تا 80 درصد خانه‌های ایرانی دارای آشپزخانه open شدند که این به معنای اشاعه فرهنگ مصر‌فگرایی است چرا که در این آشپزخانه‌ها مجبور می‌شوند لوکس‌ترین لوازم را بخرند و برای دیده شدن در آشپزخانه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی بدون اینکه متوجه شویم در چند سال گذشته تغییر کرده است گفت: در کشور باید یک نهضت جدی فراگیر که در رأس آنها رسانه‌ها هستند برای تغییر روش‌هایی که اعمال می‌شود ورود کنند.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران بیان داشت: در فرهنگ جامعه ما جا افتاده است که پسرها با دختران کم سنتر از خود ازدواج کنند با توجه به تفاوت جمعیتی بین دختران و پسران سالیانه حدود 600 دختر ازدواج نمی‌کنند که در 6 سال آینده این رقم به تقریباً دو میلیون نفر می‌رسد که ازدواج نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از اقدامات برای فرهنگ‌سازی مناسب در کشور شعار بوده است گفت: از اقداماتی که شبکه‌های ماهواره‌ایی برای تأثیر در فرهنگ ایجاد می‌کنند غیرت‌زدایی و ایجاد هیجان‌های کاذب در سطح جامعه و خانواده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌پور تأکید کرد: اوج حمله دشمن با ماهواره بعد از سال 88 انجام شد و تا تیرماه 89 اوج این اقدامات بوده است.وی با بیان اینکه جشن طلاق در کشور در حال جاافتادن است گفت: با ایجاد این جشن‌ها می‌خواهند قبحی که در اسلام برای طلاق ایجاد شده است را بشکنند.وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل اتفاقات طلاق عدم شناخت و آگاهی در زندگی است گفت: حدود 38 درصد از طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی صورت می‌گیرد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران گفت: باید نگاه همه مجموعه‌ها به خانواده به جریان قبل از ازدواج برگردد و حرمت‌های عرفی و شرعی ایجاد شود.وی با تاکید بر اینکه باید در مقطع دبیرستان نیز کتاب‌هایی برای آشنایی با مهارت‌های زندگی آموزش داده شود گفت: آموزش قبل از ازدواج بسیار مهم است. در صدا و سیما چند ساعت برنامه خانواده داریم که آشپزی رکن اصلی آن برنامه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌پور بیان داشت: امروز نگاه به خانواده سطحی است و نیاز به این است که یک فرهنگ دیگری حاکم شود. مجموعه‌ای از دولت و مجلس باید در خصوص خانواده ورود پیدا کند و مشکلات را حل کند.

وی با طرح دو پرسش مبنی بر اینکه جایگاه خانواده در کشور کجاست و چه کسی متولی آن است؟ بیان داشت:  نگاه‌ها به خانواده نمادین و تشریفاتی شده است.رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران به آمار طلاق در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: یک سال کار تحقیقاتی و میدانی در خصوص طلاق در این استان انجام شده است که تا پایان سال 91 موضوع طلاق در خراسان رضوی کنترل می‌شود و روند افزایشی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha