سلامت نیوز : سعید مرتضوی یکی از اهداف اصلی این گردهمایی را نظرخواهی و بررسی کارشناسانه پیش‌نویس قانون تأمین‌اجتماعی توسط مدیران این سازمان عنوان کرد و افزود: قانون جدید تأمین‌اجتماعی باید زمینه‌ساز تحول در خدمات این سازمان و افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛‌ مرتضوی با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه در رابطه با اصلاح قانون تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: قانون فعلی تأمین‌اجتماعی مربوط به 37 سال پیش است و ایرادات و نارسایی‌های این قانون باعث بروز مشکلات فراوان و تشکیل 20 هزار پرونده در دیوان عدالت اداری در رابطه با تأمین‌اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر خاورمیانه و جهان اسلام است، گفت: قانون تأمین‌اجتماعی نیز باید با بهره‌گیری از تعالیم و اصول مترقی اسلام الگویی برای کشورهای اسلامی باشد و سایر کشورها بتوانند از دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه نظام اسلامی اقتباس کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه با تأکید بر اینکه این سازمان براساس قانون برنامه پنجم توسعه از ادغام در سازمان بیمه سلامت ایرانیان مستثنی شده است، گفت: بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نگرانی و دغدغه در این رابطه ندارند و مدیریت تأمین‌اجتماعی چیزی از این سازمان به جایی نداده است و نمی دهد.

مرتضوی دریافت مطالبات 35 هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی از دولت را خواسته چندین ساله این سازمان عنوان کرد و گفت: در زمان طرح این موضوع برخی از مسئولین دولتی بر این اعتقاد بودند که تأمین‌اجتماعی طلبی از دولت ندارد، در این رابطه استدلال‌هایی را نیز مطرح می‌کردند، اما درنهایت پذیرش مطالبات تأمین‌اجتماعی و تجهیز واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اقدامی ارزشمند برای رفع مشکلات تامین اجتماعی و زمینه ساز ارتقای خدمات به بیمه شدگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha