سلامت نیوز : حسین نجمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اختلال جسمی و روحی در برخی از کودکان و نوزادان از بدو تولد که به دلیل آسیب مغزی به آنان صورت پذیرفته است، گفت: برخی کودکان به دلیل این آسیب‌دیدگی حالت بیش فعالی، پرتحرکی و پرجنب‌وجوشی پیدا می‌کنند که کاملاً رفتارهای آنها با کودکان عادی متفاوت است و والدین باید به موقع این اختلالات روحی و جسمی کودکان را تشخیص دهند و برای درمان آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: والدین پس از پی بردن به مشکلات کودکان از جمله پرجنب و جوشی و پرتحرکی باید کودک را به موقع به روانشناس یا روانپزشک ببرند و بتوانند به اختلالات بیش فعالی کودک رسیدگی کنند زیرا بررسی و درمان بیش فعالی کودک در سال‌های اول زندگی باعث بهبود رفتارهای وی می‌شود.

نجمی ادامه داد: از سنین 2 تا 3 سالگی نیز می‌توان با پی بردن به رفتارهای غیرطبیعی کودک از جمله پر تحرکی، پرخاشگری و حرکات غیرطبیعی وی را مورد درمان قرار داد؛ ولی باید والدین توجه کنند که کودک قبل از رفتن به مدرسه و فراگیری آموزش در سنین 6 تا 7 سال حتماً درمان شود.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: در صورتی که در سن 7 سالگی مشکلات پرتحرکی و بیش فعالی کودک درمان نشود مسلماً درمان وی در سنین نوجوانی و حدود 17 سالگی غیرممکن است و نوجوان بر اثر این مشکلات به بزه‌‌های اجتماعی و اعتیاد رومی‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha