شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
سلامت نیوز : حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی 26 کشته بر جا گذاشت و پلیس راه علت این واژگونی را تخطی از سرعت مجاز و خروج از مسیر عنوان کرده است.

شهریور امسال نیز در حادثه‌ای دیگر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران کربلا در نزدیکی شهر شیراز که در مسیر بازگشت به هرمزگان بود موجب مرگ 21 نفر از سرنشینان این اتوبوس شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛‌ در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با آمار سال 1389 که 23 هزار و 249 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. 13.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در حوادث رانندگی پنج ماهه امسال هم 8 هزار و 540 نفر کشته شدند که این آمار نیز نسبت به پنج ماهه سال گذشته، 5.6 درصد کاهش داشته است.

هر چند آمارهای ناشی از حوادث رانندگی به علت مراعات هر چه بیشتر قوانین توسط رانندگان، اعمال جریمه‌های سنگین تر و بهینه تر شدن وسایل نقلیه در سالیان اخیر رو به کاهش بوده است اما همچنان این آمار بالاست.بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته سواری ها با 38.9 درصد بیشترین سهم را در مرگ های حوادث رانندگی به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن عابران پیاده با 22.5 درصد قرار دارند.

موتورسیکلت سواران با 24 درصد و پس از آن وانت بارها با 6.7 درصد، چهارمین وسیله نقلیه دارای بیشترین مرگ در حوادث رانندگی هستند. اما اتوبوس ها هم با یک درصد، و ثبت 206 مرگ در سال گذشته بخشی از همین آمار هستند.در پنج ماهه امسال نیز 96 نفر در حوادث رانندگی اتوبوس ها جان باخته‌اند که این تعداد 1.1 درصد از کل تلفات (هشت هزار و 540 نفر) را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha