سلامت نیوز : محمدعلی محققی در گفت و گو با فارس،افزود: یکی از ابعاد کمتر توجه شده و مغفول مانده پزشکی در کشور ما بحث سلامت غذایی است که در آموزه های طب سنتی ایرانی و اسلامی، ظرفیت و مطالب بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر از آداب و ظرفیتهای سلامت غذایی در طب سنتی خودمان فاصله گرفته‌ایم و به سمت غذاهای غربی سوق پیدا کرده‌ایم که باید ظرفیت عظیم طب سنتی در این حوزه احیا شود.محققی ادامه داد: یک بعد بسیار مهم طب سنتی بحث سلامت معنوی است که در طب جامع نگر به این موضوع هم توجه شده است. آنچه امروز بشر را آزار می‌دهد و باعث بسیاری از بیماریها در سطح جهان می‌شود، انحراف جامعه از سلامت روانی و معنوی است.

معاون وزیر بهداشت افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مهمترین و اصلی ترین بیماری بشر در قرن آینده،انحراف از سلامت روان، گسترش بیماریهای روانی، انحراف از سلامت معنوی و روانپریشی است. در حالی که طب سنتی ایرانی و اسلامی ظرفیت بزرگی برای کاهش این معضل نه تنها برای مردم خودمان بلکه برای عالم بشریت دارد.محققی گفت: منابع زیادی در عرصه طب سنتی در این حوزه وجود دارد که باید احیا شوند تا بتوانند سلامت معنوی و روانی بشر را تأمین و تضمین کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثریت جامعه پزشکی ما از ظرفیتهای طب سنتی آگاه نیستند و بعضاً با آن مخالفتهایی هم می‌کنند که ناشی از ناآگاهی آنها از ظرفیتهای این علم است و به علت تدریس نشدن آن در دانشکده های پزشکی به وجود آمده است.معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت برای رفع این معضل وارد کردن دروس طب سنتی در آموزش آکادمیک پزشکی و ایجاد دوره های بازآموزی طب سنتی برای پزشکان است تا به تدریج پزشکان با منابع طب سنتی آشنا شوند.وی گفت: برای گسترش طب سنتی در کشور نمی‌توانیم شتابزده عمل کنیم بلکه باید با توجه به ایجاد ظرفیت در کشور نسبت به رشد معقول و اصیل این نوع طبابت اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha