لازم است داروخانه‌ها در ازای دریافت حق فنی، به مراجعان مشاوره دهند و در صورت عدم تحقق این امر، این داروخانه‌ها متخلف محسوب می‌شوند.

لزوم ایجاد مکانی در داروخانه‌ها برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیماران

سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر برخورد سازمان غذا و دارو با داروخانه‌های متخلف، گفت: لازم است داروخانه‌ها در ازای دریافت حق فنی، به مراجعان مشاوره دهند و در صورت عدم تحقق این امر، این داروخانه‌ها متخلف محسوب می‌شوند.

عباس اکبریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: مراجعان تنها در صورتی حق فنی را پرداخت ‌کنند که مشاوره دریافت کنند، در غیر این صورت این حق بیمار است که از داروخانه‌ها شکایت کرده و حق فنی را پرداخت نکند.

وی در ادامه مرجع نظارت بر حق فنی داروخانه‌ها را سازمان غذا و دارو خواند و تصریح کرد: افزایش بازدیدهای دوره‌ای از داروخانه‌ها امری ضروری است.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر لزوم ایجاد مکانی در داروخانه‌ها برای ارائه خدمات مشاوران به بیماران تاکید کرد و گفت: در این زمینه پیشنهادات خود را به وزارت بهداشت ارائه می‌دهیم.

اکبریان همچنین با اشاره به تصویب حق فنی داروخانه‌ها و ابلاغ آن از سوی هیات دولت، گافزود: لازم است وزارت بهداشت بر روند دریافت حق فنی داروخانه‌ها نظارت کند.

وی در ادامه در زمینه زمان مشخص شدن تعرفه درمان اعتیاد نیز اظهار کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و تشکل صنفی مراکز درمانی اعتیاد، تلاش می‌کنند تا هر چه زودتر تعرفه اعتیاد را نهایی کنند، البته تعرفه نهایی شده تا پایان سال 91 قابل اجراست و با آغاز سال جدید نیز تعرفه درمان اعتیاد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha