سلامت نیوز : دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی جوامع بشری بیماری‌های اعصاب و روان است، گفت: سازمان بهداشت جهانی آمارهای بسیار تکان‌دهنده‌ای از شیوع این‌گونه بیماری‌ها در سطح دنیا ارائه داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛‌ عباس قائد رحمت اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی و انجمن روانپزشکی آمریکا، بیماری‌های روحی و روانی را طبقه‌بندی و تعریف کرده است، در جوامع مختلف برخی از افراد به این قبیل بیماری‌ها دچار هستند و جامعه ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی تحریم‌های بین‌المللی می‌تواند عامل ایجاد استرس و فشار بر روی افراد یک جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه استرس‌ها موجب ایجاد اضطراب در افراد مختلف می‌شوند، تصریح کرد: افزایش سطح اضطراب، موجب اختلالات روانی می‌شود که این اختلالات در هر فردی به شکل خاصی خود را نشان می‌دهد.

این نماینده مجلس نهم با تاکید به اینکه نه تنها در هفته بهداشت روانی بلکه در تمام روزهای سال باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز اختلالات روانی و اضطرابی انجام شود، بیان کرد: اگر افراد جامعه نسبت به مشکلات و اختلالات روانی آگاهی یابند و با شیوه‌های مختلف مهارت‌های فردی به آنها آموزش داده شود؛ نقش موثری در جلوگیری از این گونه اختلالات را ایفا می‌کند.

قائد رحمت در ادامه یادآور شد: به عبارت دیگر اگر واکسیناسیون روانی در جامعه اتفاق بیفتد آثار مخرب استرس‌ها به کمترین سطح ممکن می‌رسد و یا به طور کلی اثر خود را از دست می‌دهند.دبیر دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عوامل استرس‌زا همیشه در محیط‌های گوناگون وجود دارند، گفت: باید افراد جامعه را از نظر روانی به گونه‌ای آماده کنیم که توان مقابله با استرس را داشته باشد تا آنان کمتر به بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی دچار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha