سلامت نیوز : یک جراح پستان گفت: مراجعه به پزشک در مراحل اولیه‌ی ابتلا به سرطان پستان و انجام عمل جراحی در 80 درصد موارد، موجب حفظ بافت، بدون برداشتن کامل پستان و درمان بیماری می‌شود.

دکتر نسرین السادات علوی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه در صورت مراجعه زودهنگام و اقدام سریع، درمان جراحی سرطان پستان با حفظ بافت پستان امکان پذیر است، گفت: یکی از مسائلی که بیماران مبتلا به سرطان پستان از مراجعه به پزشک منصرف می‌شوند این است که خانم‌ها فکر می‌کنند اگر به جراح مراجعه کنند و تشخیص سرطان برای آنها داده شود حتما پستان را از دست می‌دهند و دچار نقص عضو می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترس از مراجعه به هنگام به پزشک و عدم درمان به موقع بیماری، ممکن است به تخلیه پستان منجر شود.این عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در 80 درصد موارد مراجعه یه موقع به پزشک می‌توان بافت پستان را حفظ کرد، گفت: مراجعه به پزشک در مراحل اولیه‌ی ابتلا به سرطان پستان و انجام عمل جراحی در 80 درصد موارد، موجب حفظ پستان، بدون برداشتن کامل پستان و درمان بیماری می‌شود.

دکتر علوی در خصوص عمل جراحی حفظ بافت پستان یادآور شد: این عمل جراحی در حدود 40 سال است که در بیماران مبتلا به سرطان پستان به کار می رود و مؤثر بودن آن در درمان این سرطان به اثبات رسیده است.

وی در ادامه افزود: تا قبل از آن مبتلایان سرطان پستان به طور کامل بافت مبتلا را از دست می داد اما با پیشرفت علم و آگاهی بانوان در مورد این بیماری که منجر به تشخیص تومورهای پستانی در اندازه کوچکتر و مرحله پائین‌تر شد، جراحان به این فکر افتادند که برای درمان سرطان در مراحل اولیه به جای اینکه تمام بافت مبتلا را بردارند، توده سرطانی را با مقداری از نسوج سالم اطراف (برای اطمینان از پاکسازی کامل) برداشته و بقیه بافت را حفظ کنند.

این جراح پستان تصریح کرد: این عمل جراحی که به جراحی حفظ پستان معروف شد به تدریج جای خود را در بین جراحان پستان باز کرد و به صورت یک روش استاندارد در جراحی سرطان پستان درآمد.

دکتر علوی گفت: در حال حاضر نیز در کشور ما این روش توسط جراحانی که بیماران مبتلا به سرطان پستان را درمان می‌کنند انجام شده و تعداد زیادی از بانوانی که برای درمان سرطان پستان خود سریع به پزشک مراجعه می‌کنند و وقت را از دست نمی‌دهند با این روش درمان می شوند.وی در پایان یادآور شد: اگر به هر دلیلی جراح پستان صلاح دانست که تمام پستان را بردارد جای نگرانی برای از دست دادن پستان نیست و می‌توان با استفاده از روش‌های بازسازی و ترمیمی به حفظ ظاهر بیمار کمک کرد، بیماران باید مطمئن باشند که دچار نقص ظاهری نشده و به زندگی طبیعی خود بازگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha