سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استقرار برنامه جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: رعایت منشور حقوق بیمار و مباحث اخلاقی از موارد مهم در اعتباربخشی بیمارستان‌هاست.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، استقرار برنامه اعتباربخشی در بیمارستان‌ها را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های معاونت درمان وزارت بهداشت در شش ماه دوم سال عنوان کرد و گفت: تاکنون در حال فراهم کردن زمینه برای اجرای برنامه اعتباربخشی بودیم اما در شش ماه دوم سال ارزشیابی بیمارستان‌ها بر اساس برنامه جدید اعتباربخشی خواهد بود.

وی منشور حقوق بیمار را نیز جزو برنامه‌های مهم معاونت درمان اعلام کرد و گفت: منشور حقوق بیمار اکنون به تمام دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ شده است. ما در برنامه اعتباربخشی بیمارستان‌ها یک فصل مهم داریم که در تمام بخش‌های بیمارستانی متمرکز می‌شود و آن برنامه حفظ حریم خصوصی و رعایت منشور حقوق بیمار و حمایت از مباحث اخلاقی در بیمارستان‌هاست.امامی رضوی افزود: در بحث کیفیت ارایه خدمات دو بازو داریم؛ کیفیت خدمات بالینی و دیگری کیفیت ارایه خدمات است که این کیفیت ارایه خدمات موارد بسیاری را شامل می‌شود و تمام این مباحث در منشور حقوق بیمار لحاظ شده و در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.

برنامه‌ریزی برای استقرار متخصص مقیم در تمام اورژانس‌های پرمراجعه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی و افزایش رضایتمندی مردم، نیز گفت: به منظور ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی اقدامات زیادی انجام شده است که از جمله آن استقرار متخصص مقیم در اورژانس‌هاست. در شش ماه نخست سال بیشتر در شهر تهران و استقرار متخصص مقیم در اورژانس‌های بالای 30 هزار مراجعه متمرکز شدیم و این اقدام اکنون محقق شده است.معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در شش ماه دوم سال برنامه آن است که در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، اورژانس‌های بالای 30 هزار مراجعه، حتما به متخصص مقیم مجهز شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha