سلامت نیوز : یک روانشناس کودکان استثنایی گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به خانواده‌ها در جهت پذیرش کودکان استثنایی و بالا بردن قدرت سازگاری آنها در برابر مشکلات کمک کند اعتقادات مذهبی است.

امامی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: کودکی که به دنیا می‌آید تغییراتی را در فضای خانه ایجاد می‌کند، اگر کودک مبتلا به بیماری مانند سندروم داون باشد این نگرانی را برای خانواده به خصوص مادر ایجاد می‌کند و این تغییرات در جهت منفی سوق پیدا می‌کند.وی افزود: نقش مادر در خانه مانند قلب برای بدن است اگر بتواند فضای خانه را به خوبی مدیریت کند باعث افزایش عملکرد خانواده و ارتباط خوب بین اعضا می شود.

این روانشناسی کودکان استثنایی تصریح کرد: یکی از ساز وکارهایی که می تواند به عنوان سپر دفاعی برای مادر باشد جهت گیری مذهبی است ‌با توجه به فطرت خداجویی انسان این امر می تواند نقش مهمی به عنوان مکانیزم دفاعی در انسان داشته باشد.امامی اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به خانواده‌ها در جهت پذیرش این کودکان و بالا بردن قدرت سازگاری آنها در برابر مشکلات کمک کند اعتقادات مذهبی است. نگرش مذهبی می‌تواند به فرد کمک کند که در مقابل مشکلات خوب عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha