سلامت نیوز : افزایش خشونت ناشی از کاهش سلامت روانی جامعه است و نمی‌توان کتمان کرد که فشارهای محتلفی که در حوزه‌های مختلف بر مردم می‌آید باعث این کاهش سلامت بوده است.

سید حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا در ارتباط با اقدام خشونت‌ آمیز در خیابان مدنی تهران که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یازده تن انجامید اظهار داشت: هنوز به طور روشن و عینی دلیل اقدام فردی که در خیابان مدنی تهران اقدام به تهاجم با قمه کرده است روشن نیست اما بنا به هر دلیلی اقدام به رفتار خشونت آمیز کرده است و در روز روشن هم چنین رفتاری را مرتکب شده و ابایی از اینکه دستگیر و مجازات شود نداشته و حتی ابایی از اینکه هر یازده نفر هم کشته شوند نداشته است.

وی ادامه داد: این فرد مرتکب اقدامی شده است که حتی نگران جریحه دار شدن افکار عموم هم نبوده و باید گفت که مطمئنا تحت فشار دست به چنین اقدامی زده است و قطعا از موضوعی رنج می‌برده و دچار اختلالات روحی و روانی بوده است.وی اضافه کرد: نمی‌شود گفت دقیقا چه عاملی باعث این اختلالات روحی بوده اما خشم به دلیل ناکامی است و ناکامی در رابطه موضوعی که او را تا این حد رنجانده و باعث چنین رفتار خشونت آمیزی شد.

موسوی چلک تصریح کرد: به هر حال افکار عمومی جریحه دار شده است و احساس نا‌امنی در شهر افزایش یافته به طوری که بسیار یاز افر اد بزرگسال هم جرات اینکه ساعت ۸ شب به بعد از خانه بیرون بروند را ندارند.وی تاکید کرد: این فرد محل اقدام خشونت آمیز را انتخاب کرده بود و این انتخاب، انتخاب خاصی است و حتما باید سابقه زندگی‌اش مطالعه شود و این عامل مورد بررسی قرار گیرد که چرا دانش آموزان را برای چنین رفتاری انتخاب کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین عارضه چنین رفتاری برای مردم و به ویژه برای افراد در معرض آسیب، نگرانی از حضور در جامعه است و مردم دیگر جرات بیرون آمدن از خانه را در شب ندارند.رییس انجمن مددکاران اجتماعی اظهار داشت: آمار پزشکی قانونی و یا پرونده‌های قضایی را مطالعه کنید. پرونده‌های منجر به خشونت فراوانی بالایی دارد و بیش از ۴۸هزار پرونده با موضوع ضرب و جرح در پزشکی قانونی ثبت شده است و این آمار افرادی است که مراجعه کرده‌اند و بسیاری از رفتار خشونت آمیز رخ می‌دهد که افراد مراجعه نمی‌کنند.

وی گفت: باید در جامعه سلامت روان را تقویت کنیم و مردم از سلامت روانی برخوردار باشند و اگر این موضوع تقویت شود رفتار‌ها خشونت بار کمتر خواهد شد.وی تصریح کرد: افزایش خشونت ناشی از کاهش سلامت روانی جامعه است و نمی‌توان کتمان کرد که فشارهای محتلفی که در حوزه‌های مختلف بر مردم می‌آید باعث این کاهش سلامت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha