سلامت نیوز :رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت، بر رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا تاکید کرد و اظهارداشت: اسهال شدید، می تواند مهمترین علامت ابتلا به این بیماری باشد.

دکتر حسین معصومی اصل با تاکید بر اینکه بیماری وبا در مرزهای شرقی و غربی کشور مشاهده شده و هیچ نگرانی از ورود این بیماری به داخل کشور وجود ندارد، به مهر گفت: مهمترین نکته در پیشگیری از ابتلا به وبا، استفاده از آبهای مطمئن برای آشامیدن است.

وی افزود: مردم سعی کنند تنها از شبکه های آبرسانی که کاملا تحت نظارت مامورین بهداشتی قرار دارند، استفاده کنند و اگر بر حسب شرایط ناچار به استفاده از آبهای خارج از شبکه آبرسانی شدند، اگر امکان داشت از آبهای بسته بندی بنوشند و یا اینکه آب را قبل از استفاده حتما بجوشانند.

معصومی اصل همچنین ادامه داد: رعایت موازین بهداشت فردی از جمله شستن دستها با آب و صابون، به خصوص قبل از خوردن غذا، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذا وزارت بهداشت افزود: شستشو و ضدعفونی سبزیجات در 4 مرحله ، از دیگر اقدامات بهداشتی در پیشگیری از بیماریهای واگیر است.

وی از بروز اسهال شدید به عنوان مهمترین علامت وبا نام برد و گفت: اگر فردی دچار اسهال شد، از خوددرمانی پرهیز کرده و خودش را به مرکز بهداشتی و درمانی برساند.

بیماری وبا اسهالی است که توسط باکتری ایجاد می شود و از طریق آب و مواد غذایی آلوده به باکتری،‌ بیماری انتقال یافته و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی و مصرف آب و غذای آلوده، همه گیری ایجاد می شود.

دوره نهفتگی بیماری وبا بین 12 ساعت تا 6 روز به طول می انجامد و طی این مدت، این بیماری در  بیشتر افراد فاقد علائم بوده و یا به صورت اسهال خفیف بروز می کند.

اسهال، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش فراوان و بعضا بدون دل درد از علائم بالینی این بیماری است و در کودکان،‌ بیماری ممکن است با تب، تشنج و عدم هوشیاری همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha