یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 58915
سلامت نیوز :یک کارشناس مذهبی گفت:‌ ازدواج باید در سطح توانایی منطقی مرد و زن باشد و اگر فردی تمایل به ساده زیستی دارد، حق ندارد نظرش را بر دیگری تحمیل کند. بلکه بحث ساده زیستی باید در اثر مفاهمه ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حجت‌الاسلام مهدی آقاجانی کارشناس مذهبی در دومین روز برگزاری نمایشگاه پیوند آسمانی که با عنوان ازدواج آسان، سنت نبوی و ولایت نامیده شده است،با بیان این مطلب  افزود: مراسم ازدواج باید به گوه‌ای باشد که جوان و اطرافیانشان در تکلف نیافتند و برای مخارج ازدواج بدهکار نشوند. اگر هم زوجی از نظر مالی مشکلی ندارند بهتر است مراسم را پرتجمل برگزار نکنند تا مراعات جامعه شده و تفاخری صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: ازدواج نباید دردسر بسیاری داشته باشد و کار زمان زیادی ببرد چون اولویت‌های زندگی چیزهای دیگری هستند. خانواده‌ها نیز نباید تحمیل تکلف به فرزندانشان داشته باشند و به سوی تجمل گرایی بروند، در حدیث آمده است که همسر یا دوستی را انتخاب کنید که شما را به تکلف نیاندازد خانواده‌ها باید فضای زندگی را دانش‌مدار کرده و از تصمیم‌های غیرعلمی پرهیز کند. ازدواج مهمترین حادثه زندگی است و نباید غیرعلمی اتفاق بیافتد .

آقاجانی افزود: زندگی باید استاندارد و با منطق علمی سازگار باشد؛ نه افراط و تفریط. زندگی غیراستاندارد و غیرعلمی زندگی دینی نیست. در روایات داریم که بهترین ازدواج ساده‌ترین آنهاست در واقع ازدواج آسان، برداشت علمی از زندگی است.

این کارشناس فرهنگی در پایان به ضرورت الگوسازی برای ازدواج آسان توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: در هر بازه زمانی، مسئولان و بزرگان کشور عامل اصلی الگوسازی و ترویج ازدواج آسان خواهند بود زیرا مردم مانند پیشوایانشان زندگی می‌کنند و از آنها الگو می‌پذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha