سلامت نیوز : نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران، از بدهی کلان و همیشگی بیمه‌ها به بیمارستانهای خصوصی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمدرضا نوروزی در جلسه روسای بیمارستانهای خصوصی تهران با مسئولان سازمان نظام پزشکی، گفت: نباید سرنوشت فعالیت بیمارستانها را به وصول طلب از بیمه‌ها گره زد چرا که به نظر می‌رسد بیمه‌ها هم پولی برای پرداخت ندارند.

وی افزود: در شرایط فعلی باید با تطبیق گردش اقتصادی بیمارستانها با شرایط موجود اقتصاد کشور، در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

بیمه‌های تکمیلی تاکنون قراردادهای سال قبل را تمدید نکرده‌اند

در ادامه تعدادی از رؤسای بیمارستانهای خصوصی ضمن تأکید بر اینکه‌ پیشنهاد افزایش تعرفه‌های خدمات سلامت در 6 ماهه دوم سال، ‌یک خواسته کارشناسی و منطقی است، از رئیس کل سازمان نظام پزشکی خواستند این پیشنهاد و خواسته را به صورت کارشناسی به مسئولان منتقل نماید تا بهانه‌ای برای افراد سودجو جهت بهره‌برداری‌های غیرصنفی ایجاد نشود.

همچنین آنان توافق کردند در صورتی که بیمه‌های تکمیلی نسبت به تمدید قراردادی منصفانه با بیمارستانهای خصوصی نکنند، ضمن تأکید بر ارایه خدمات به همه بیماران، از ارایه خدمات مطابق شرایط و ضوابط بیمه‌های تکمیلی معذور خواهند بود.

دکتر صدر رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور نیز از رؤسای بیمارستانهای خصوصی خواست تا میزان مطالبات خود از سازمانهای بیمه‌ای را اعلام کنند تا سازمان نظام پزشکی جهت جلوگیری از کاهش نقدینگی بیمارستانها، وصول این طلب را از مجاری مختلف پیگیری نماید.

تهیه گزارشی جامع و مستند از اثرات تغییرات ارزی بر ارایه خدمات حوزه سلامت از جمله تهیه لوازم و مواد مصرفی از سوی بیمارستانهای خصوصی و ارایه آن به رئیس جمهور و سازمانها و نهادهای مرتبط توسط سازمان نظام پزشکی کشور، از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha