سلامت نیوز : محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه انتقال مصدومان ممکن است خطراتی در پی داشته باشد، گفت: انتقال مصدومان به صلاح نیست.وی با اشاره به درخواست برخی والدین مصدومان برای انتقال فرزندشان، اظهار کرد: همه امکانات مورد نیاز برای درمان مصدومان حادثه در بیمارستان گلستان اهواز موجود است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: یکی از مصدومان حادثه از نظر میزان هوشیاری وضعیت مناسبی نداشت و در ICU بستری است و بقیه دانش‌آموزان نیز اکنون وضعیت مناسبی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سرمست تصریح کرد: با حادثه‌ای که برای این دانش‌آموزان رخ داد و آسیبی که به آنها وارد شد، آسیب روحی زیادی نیز به والدین و خانواده این دانش‌آموزان وارد شده است و والدین این دانش‌آموزان وضعیت روحی مناسبی ندارند و هر واکنشی که نشان می‌دهند نیز حق دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: کادر پزشکی بیمارستان گلستان باید در زمینه ارتباط با همراهان این مصدومان از نظر عاطفی و روحی صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و توضیحات لازم به خانواده‌ها داده شود.

وی ادامه داد: ممکن است در مراجعات اولیه برخی مسائل نادیده گرفته شود، ولی بازدیدهای مکرر از وضعیت مصدومان انجام می‌شود و وضعیت آنها تحت کنترل است. همچنین در چنین مواردی تلاش بر این است که اشتباه‌های پزشکی به حداقل برسد. در این زمینه مهمترین مشکل، عدم ارتباط بین تیم پزشکی و پرستاری با بیمار است.

مرضیه نجف‌کوچک، مدیر داخلی بیمارستان گلستان اهواز نیز با اشاره به درخواست برخی والدین دانش‌آموزان حادثه‌دیده برای انتقال فرزندشان به اصفهان گفت: از خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه‌دیده خواهش می‌کنیم اجازه دهند روند درمان مصدومان در اهواز پیشرفت خود را داشته باشد.

وی افزود: اگر وضعیت بیمار به گونه‌ای باشد که بتوانیم او را مرخص کنیم، حتماً در این زمینه اقدام می‌کنیم، ولی مصدومان این حادثه فعلاً باید در بیمارستان بمانند تا وضعیت پایدارتری پیدا کنند.

نجف‌کوچک تصریح کرد: باید مطمئن شویم که مصدومان در راه انتقال با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند و تنها در این صورت است که آنها را مرخص می‌کنیم، ولی در شرایط فعلی بهتر است که مصدومان در بیمارستان بمانند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 11 مصدومی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده‌اند، حال عمومی دو نفر از آنها مساعد است و می‌توانند مرخص شوند؛ این دو نفر به درخواست خودشان امشب در بیمارستان می‌مانند و قطعاً فردا مرخص می شوند.

بر اساس این گزارش، حی بر رئیس بیمارستان گلستان اهواز نیز در خصوص دانش آموزان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در محور دهدز به بروجن گفت:11 نفر از سانحه دیدگان تصادف دردناک اتوبوس محور دهدز به بروجن، به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند و ما با اطلاع و آمادگی قبلی از آمدن این عزیزان، شرایط بیمارستان و اورژانس را برای آن ها آماده کردیم.

وی تصریح کرد: مراقبتها و تشخیص های اولیه برای سانحه دیدگان تصادف اتوبوس با دقت و سرعت تمام انجام شد و همه سانحه دیدگان از مجتمع اورژانس بیمارستان گلستان به بخش های بستری منتقل شدند.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز خاطرنشان کرد: 6 نفر از سانحه دیدگان در بخش جراحی این بیمارستان تحت مراقبت های جراحی قرار گرفته‌اند که حال همگی آن ها مساعد است و امیدواریم که به زودی بهبود یابند.

وی ادامه داد: یکی از بیمارانی که در بخش جراحی است ابتدا تحت مراقب ویژه آی.سی.یو بود که با توجه به بهبود نسبی به بخش جراحی منتقل شده است. وضعیت "مرضیه امانی" و "محدثه زمان پور" نیز رضایتبخش است و این دو نفر ترخیص شده‌اند.

حی بر گفت: یکی از دانش آموزان به نام مریم باباخانی، تحت مراقبتهای آی.سی.یو است که امیـدواریم با لطف خدای متعال و دعای همه مردم هر چه سریعتر بهبود یابد و تمام تلاش برای بهبود وی در حال انجام است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز افزود: این دانش آموز با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد و از زمان انتقال وی همه تلاش خود برای بهبود وی را به کار بستیم. تمام امکانات درمانی بیمارستان گلستان برای بهبود سریع این عزیزان بسیج شده است و کارکنان این بیمارستان با جان و دل در حال خدمت به این عزیزان هستند.

وی تصریح کرد: یکی از این عزیزان نیز در بخش تروما و ارتوپدی بستری است که حال وی هم مساعد و در حال عمل جراحی ارتوپدی است. همچنین مشاوره های پزشکی از جمله مشاوره های قلب، جراحی، ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب برای این عزیزان در حال انجام است و برخی از این عزیزان امروز جراحی می شوند.

حی بر خاطرنشان کرد: صاحب اتوبوس نیز در بخش مراقبت های ویژۀ جراحی اعصاب تحت مراقبت است، چرا که از ناحیۀ مهره های گردن و نخاع دچار آسیب شده و در بهترین بخش جراحی اعصاب استان و با امکانات مناسب در حال مراقبت است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز با تسلیت به خانواده های سانحه دیدگان این تصادف گفت: در حال حاضر وضعیت اکثر سانحه دیدگان رضایتبخش است و خانواده های ایشان هم کاملاً در جریان روند درمانی قرار گرفته اند و همه امکانات بیمارستان برای این عزیزان فراهم است.

وی افزود: بیمارستان گلستان اهواز مرکز جراحی‌های بزرگ مغز و اعصاب، ارتوپدی و مرکز تروما و حوادث استان خوزستان است و در این بیمارستان پیشرفته ترین تجهیزات استان خوزستان و منطقه از جمله دستگاه های پیشرفتۀ سی.تی.اسکن، اِم.آر.آی و همه دستگاه های پیشرفته جراحی و جراحی اعصاب و دستگاه های تصویربرداری تشخیصی پزشکی نصب شده است و اساتید و پزشکان نخبه استان و کشور در این بیمارستان مشغول طبابت هستند و این مرکز از تجهیزات کامل مراقبت های ویژه برخوردار است. شب جمعه بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس راهیان نور در محور ایذه ـ شهرکرد، 26 نفر از سرنشینان آن که شامل دانش آموزان دختر بودند کشته و 18 نفر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha