سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است: سمت راست مغز انسان در دوره استراحت فکری در حالت بیداری فعالتر از سمت چپ مغز است.

محقق آندریه میدویدیف  در مرکز عکسبرداری عملکردی و مولکولی (unctional and Molecular Imaging) دانشگاه جورج تاون آمریکا گفت: فکر می‌کردم که سمت چپ مغز مهمتر باشد.محققان دانشگاه جورج تاون 15 نفر را مورد بررسی قرار دادند و از آنها خواستند تا راحت نشسته و به چیزی فکر نکند و کلاه و عینک ویژه اندازه گیری فعالیت مغزی را مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند: این کلاه متشکل از الیاف نوری بود که نور قرمزی را به پوست سر می‌تاباند که این پرتوها به لایه‌های خارجی مغز می زد و باز می‌گشت.به گفته محققان، میزان نور منعکس شده بر مقدار خون سرشار یا خالی از اکسیژن موجود در یکی از بخش های مغز دلالت داشت.

این محققان افزودند: تغییرات سریع در میانگین اکسیژن خون به آنها نشان می‌داد که چه بخش هایی از مغز بیشتر این ماده حیاتی را مصرف می‌کند و در نتیجه فعالتر است.محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که بخش راست مغز در دوره استراحت فکری فعالتر است. آنها در عین حال در خصوص علت این امر به نتیجه قطعی نرسیدند.این محققان خاطرنشان کردند: مغز در دوره استراحت فکری به نوعی خانه تکانی می‌کند و سمت راست مغز ممکن است در نتیجه مانند یک برنامه ریز اطلاعات و داده‌ها را سازماندهی و یکپارچه کند و به سمت چپ می‌فرستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha