سلامت نیوز : محمد شیرازی که در آستانه برپایی «بیست و یکمین کنگره پروتز دندان» که از روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار می‌کند، سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: در این آیین‌نامه، مجموعه شرایطی که فعالیت یک لابراتوار پروتز دندان را مجاز می‌کند، تعیین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه تدوین و انتشار آیین‌نامه تاسیس لابراتوارهای پروتز دندان در راستای طرح ساماندهی لابراتوارهای دندان در حال انجام است،‌ خاطرنشان کرد: برای صدور پروانه فعالیت لابراتوارها، مجموعه شرایطی از قبیل تعیین مسئول فنی، دارا بودن مدارک فعالیت شاغلان در لابراتوار و مسائلی از این دست ضرورت دارد.

به گفته محمد شیرازی، از دیگر مباحث مهم این آیین‌نامه، صدور پروانه لابراتوارها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون نیاز به استعلام از وزارت بهداشت است.وی ادامه داد: این اقدام از اهداف مرکز اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت است که با هدف تمرکززدایی صورت خواهد گرفت و به روند صدور پروانه لابراتوارها سرعت بیشتری خواهد بخشید.

معاون اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: آیین‌نامه جدید تاسیس لابراتوارها که تدوین و بازنگری آن یک سال و نیم به طول انجامید، قصد دارد فقط به فارغ‌ التحصیلان رشته پروتز و دارندگان مدارک مورد قبول وزارت بهداشت اجازه فعالیت در لابراتوار را بدهد که این اقدام طی یک فرآیند چند ساله سبب خروج افرادی خواهد شد که فاقد مجوزهای لازم برای کار در لابراتوارها باشند.

وی ادامه داد: این اقدام سبب تضمین منافع شغلی لابراتوارهای مجاز می‌شود.محمد شیرازی گفت: کسانی که قصد فعالیت در لابراتوارهای دندانسازی را دارند، حتماً می‌بایست، مدارک تحصیلی یا مجوز مرتبط با این رشته را داشته باشند و از سوی دیگر مجوز فعالیت در لابراتوار را از وزارت بهداشت دریافت کرده باشند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره‌های علمی سالانه پروتز دندان از سوی جامعه‌ دندانسازان ایران، اظهار داشت: اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، همواره از برپایی کنگره‌هایی که رویکرد آموزشی دارند و در چارچوب قوانین و مقررات وزارتخانه مذکور هستند، استقبال و از آنان حمایت می‌کند.

بیست و یکمین کنگره سالانه پروتز دندان با هدف آشنایی دندانسازان و دندانپزشکان با تکنیک‌های جدید ساخت پروتزهای دندانی و نیز ارتقای کیفیت ساخت پروتزهای دندانی 3 تا 5 آبان امسال در مجموعه تلاش تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha