دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

یک سری بیماری مزمن به جان برخی مسئولان از شخص رییس جمهوری تا وزرا و دیگر مسئولان افتاده است که معمولا مسئولیت پذیر نیستند‌.

سلامت نیوز : در حالی که 3 روز از واقعه دلخراش تصادف مرگبار اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی می گذرد واکنش ها واخبار مرتبط با آن در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد.

بیماری مزمن مسئولیت ناپذیری برخی مسئولان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ در همین زمینه، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید نسبت به مسئولان دولتی گفت: یک سری بیماری مزمن به جان برخی مسئولان از شخص رییس جمهوری تا وزرا و دیگر مسئولان افتاده است که معمولا مسئولیت پذیر نیستند‌. ‌امیرعباس سلطانی گفت‌: مسئولان به جای این که از مردم عذرخواهی کنند مسئولیت را به گردن یکدیگر می‌اندازند.وی افزود‌: وزارت آموزش و پرورش، سپاه و بسیج هیچ یک مسئولیت وقوع حادثه را قبول نمی‌کنند و این جسارت و شهامت را ندارند که از مردم یک عذرخواهی خشک و خالی برای تسلای دلشان بکنند. ‌سلطانی خاطرنشان کرد‌: با توجه به کشته شدن دانش آموزان در اردوهای راهیان نور سال گذشته وقوع این حوادث در اردو‌ها نه اولین بار و نه دومین بار است و اگر مورد پیگیری و بررسی قرار نگیرد به طور حتم آخرین بار نخواهد بود‌. ‌وی با تاکید بر این که به اعتقاد بنده شخص رییس جمهوری در وقوع این حادثه مسئول هستند و باید جوابگو باشند افزود‌: وزیر آموزش و پرورش امروز باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات جوابگوی مردم باشد اگرچه رییس قوه قضاییه نیز دستور پیگیری در مورد وقوع این حادثه را داده است. ‌نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از این که وزیر آموزش و پرورش به راحتی از وقوع چنین حادثه‌ای می‌گذرد افزود‌: بدون اجازه وزارت آموزش و پرورش که نمی‌توانند دانش آموزان را جابه جا بکنند از همین رو وزیر نمی‌تواند خود را مقصر نداند و درگیر این قضیه نشود.

آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد
از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کم و کیف حادثه کشته شدن ۲۶ نفر از دانش آموزان در جریان سفر راهیان نور را به رسانه‌ها اطلاع خواهیم داد و لازم است در این گونه سفر‌ها امنیت فرزندان و دانش آموزان تامین شود تا چنین اتفاقات ناگواری تکرار نشود.علیرضا سلیمی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا گفت: موضوع حادثه‌ای را که در جریان اردوی راهیان نور رخ داد و منجر به کشته شدن ۲۶ نفر از دانش آموزان شد در جلسه‌ای فوق العاده با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی خواهیم کرد.وی افزود: باید ضریب امنیت این سفر‌ها افزایش پیدا کند و مسئولان و متولیان این سفر‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنند که به فرزندان آسیبی برسد و این‌چنین حوادث ناگواری رخ دهد.

ابراز همدردی نمایندگان مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طی بیانیه‌ای همدردی خود را با خانواده‌های حادثه دیده در بروجن ابراز کردند. متن این بیانیه که با قریب به 180 امضا به هیات رییسه مجلس رسیده است، بدین شرح است: «ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز همدردی با مردم عزیز بروجن، خود را شریک غم خانواده‌های داغدار می‌دانیم و این حادثه تاسف‌برانگیز را به ملت ایران به ویژه مردم استان چهارمحال و بختیاری و همچنین به پیشگاه مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌نماییم و از مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش، کشور، راه و شهرسازی و دیگر مسئولان می‌خواهیم تا اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی به سرعت در دستور کار خود قرار دهند.» آموزش و پرورش باید به فوریت دستورالعمل‌های خود را در جهت حفظ ایمنی هر چه افزون‌تر دانش‌آموزان بازنگری کند و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اتخاذ کند. وزارت راه و شهرسازی نیز باید به فوریت نسبت به حذف نقاط حادثه‌خیز در همه نقاط کشور بخصوص در مسیر تردد کاروان‌های راهیان نور اقدام کند.

توجیه آقای وزیر
این اظهارات در حالی است که وزیر آموزش و پرورش درباره خبر روز گذشته رسانه‌ها مبنی بر واکنش حاجی بابایی به سانحه تصادف اردوی راهیان نور دانش آموزان چهار محال بختیاری، توضیحاتی ارایه کرد. در توضیحات منتشره در سایت روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آمده است: حمیدرضا حاجی بابایی ضمن ابراز اندوه فراوان و تسلیت مجدد به خانواده دانش آموزان و همکاران داغدار در این حادثه و جامعه فرهنگی و همکاران محترم در بسیج مستضعفین، گفت: من در همان ابتدای حادثه هیاتی مرکب از سه معاون وزیر و مدیرکل حراست وزارت آموزش و پرورش را مامور کردم تا در استان های خوزستان و چهار محال و بختیاری حاضر شوند و ضمن بررسی موضوع و مذاکره با مسئولان استانی ستاد راهیان نور و همچنین همکاران آموزش و پرورش استان ها و بسیج در خصوص جزییات ایاب و ذهاب دانش آموزان و علل حادثه، گزارش دقیقی را تهیه و به اطلاع هموطنان گرامی برسانیم تا مطابق این گزارش که از مسئولان ذی ربط اخذ شده است، اطلاع رسانی و گزارش داده شود، لذا هدف این جانب در پاسخ به سئوال خبرنگاران که به نقل از این جانب عنوان شده بود (بروید از مسئولش بپرسید) برداشت صحیحی از سخنان این جانب نیست. این گزارش می‌افزاید: اگر چه طبق برنامه‌ریزی ستاد راهیان نور ایاب و ذهاب توسط همکاران زحمتکش و عزیزان عاشق سازمان بسیج مستضعفین صورت می‌گیرد، وزارت آموزش و پرورش نیز خود را مسئول و پاسخگو می‌داند.

لغو مجوز فعالیت رانندگان مسافربری مقصر
از سوی دیگر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با هشدار به رانندگان متخلف گفت: از این پس تمامی رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی مسافر در صورت مقصر شناخته شدن در تصادفات فوتی، جرحی یا خسارتی اجازه رانندگی در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت.سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم تودیع روسای پیشین و معارفه روسای جدید پلیس پیشگیری ناجا و فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن هشدار به تعاونی‌ها، پایانه‌ها و رانندگان حمل و نقل عمومی مسافربری افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته از این پس هر راننده حمل و نقل عمومی مسافربری که حتی در یک فقره تصادف فوتی، جرحی یا خسارتی مقصر باشد دفترچه رانندگی وی اخذ شده و دیگر اجازه رانندگی در این ناوگان را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha