حال این مردم داغدار در حالی که در کانکس های موقت تنشان از سوز زمستان می لرزد، باید یاد داغ سنگین جد، پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند و دیگر بستگانش باشند .

آقای "دکتر" رحیمی! بزرگ ترین کاخ ها با آخ ها فرو ریخته، مراقب سقف کاخ تان باشید
سلامت نیوز : حال این مردم داغدار در حالی که در کانکس های موقت تنشان از سوز زمستان می لرزد، باید یاد داغ سنگین جد، پدر، مادر، خواهر، برادر، رزند و دیگر بستگانش باشند که سال پیشین در چنان ایامی کنارشان بودند و خیره سری بادهای زمستان را با نشاط وجودشان سپری می کردند و لابد در این شرایط برای آقای "دکتر" محمدرضا رحیمی دعا خواهند کرد که باعث شد حداقل زیر یک سقف محکم اقامت کنند و اصلاً ناراحت نیستند که خانه خرابی شان هنوز ادامه دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بازتاب ؛ در هفته ای که سپری شد "دکتر" محمدرضا رحیمی، هنرمند فرهیخته و سلامت و معاون اول رئیس جمهور کشورمان در حالی از مناطق سیل زده مازندران بازدید کرد و نظرات احتمالاً ارشادی خود را به سمع و نظر مردم عزیز رساند که آخرین دانه شن ساعت وعده هایش درباره مصیبت پیشین چند روزی بود به انتها رسیده و وقتش رسیده از این چهره علمی-هنری-سیاسی پرسید این خانه های زلزله زدگان آذربایجان بالاخره کی ساخته خواهد شد و ارسال چندصد کانکس به مناطق زلزله زده در راستای تحقق وعده آقای معاون اول رخ داده و قربانیان زلزله تابستان باید چشم انتظار زجر تازه در سرمای شدید زمستان باشند ؟!

زلزله 6.2 و 6 ریشتری که عصر شنبه 21 مرداد ماه اهر، ورزقان و هریس را لرزاند، موجب کشته شدن صدها تن و زخمی شدن بیش از چندین هزار تن دیگر شد و روزهای تلخی رقم خورد که با همراهی عموم مردم ایران با این قربانیان رنج کشیده همراه شد و یک وفافق کم نظیر ملی در این باره رخ داد اما این مسئله تحت تاثیر فضای کشور بازتاب مناسبی در رسانه ملی نداشت و انتقادات شدید و به حقی به خصوص درباره رویکرد تلویزیون در دو روز نخست مطرح شد و در کنار ضرغامی و همکارانش، از دولت نیز صدایی در سطح انتظار درنیامد و خیلی دیرتر از آنچه انتظار می رفت مسئولان ارشد دولت نظیر رئیس جمهور و معاونش راهی این مناطق شدند و شخص محمدرضا رحیمی به همراه شش عصو کابینه 23 مرداد به تبریز و سپس مناطق زلزله زده رفتند.

رحیمی یک روز پس از حضور در مناطق زلزله زده در جمع خبرنگاران وعده داد: «تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع زمستان، منازل و خانه‌های آسیب‌دیده بازسازی شوند و این کار طی دو ماه انجام شود...ما باید بازسازی‌ها را سریع آغاز کنیم و به آقای نیکزاد وزیر مسکن نیز تاکیدات لازم در این ارتباط شده است که امکانات لازم را بسیج کند و بودجه لازم تامین و بازسازی این مناطق آغاز شود لذا دولت تلاش دارد تا هرچه زودتر این کار را انجام دهد.» و با این حساب مردم چشم انتظار نشستند که ظرفیت های عمرانی زیرمجموعه های دولت به مناظق زلزله زده سرازیر شود و پیش از آنکه سوز پاییزی پوست کودکان ورزقانی را نوازش کند، اهالی روستاهای زلزله زده در خانه های محکم و امن مستقر شده باشند اما خورشید از منتهای علیه شرقی به منتها علیه غربی گره خورد و روزها یکی پس از دیگری سپری شد و تخلیه آوار و از آن بدتر بازسازی با کندی غیرقابل باوری همراه شد.

مثل برق و باد دو ماه به سختی برای زلزله زدگان مقیم در چادرهای امدادونجات سپری شد تا اینکه محرم فروغی فرماندار ورزقان 23 مرداد و یعنی راس دو ماه با طرح ادعای اینکه برخی زلزله زدگان از ترس وقوع زلزله و تخریب منزلشان حاضر به ترمیم و بازسازی بنایشان نیستند، درباره علت عدم رسیدن ساخت و سازها به نقطه قابل قبول گفت: «...قرار شد مشکل صدور پروانه که ناشی از کمبود نیروی انسانی توسط نظام مهندسی در منطقه بود با مساعدت این بنیاد حل و پروانه ساخت از سوی شهرداری اعطا شود. همچنین مقرر شد کانکس ها تنها در اختیار کسانی قرار گیرد که خانه هایشان تخریب شده است و به همین منظور تا پایان هفته جاری 700 دستگاه کانکس در محل خانه های زلزله زدگان این شهر نصب خواهد شد... کانکس به افرادی که خانه هایشان نیاز به تعمیرات دارد اما از تعمیر آن خودداری می کنند تعلق نمی گیرد... .» و این یعنی حداقل 700 خانوار هنوز بی خانمان هستند و علی رغم میل باطنی برای بازسازی هنوز خانه هایشان نیز بازسازی نشده اند.

حال این مردم داغدار در حالی که در کانکس های موقت تنشان از سوز زمستان می لرزد، باید یاد داغ سنگین جد، پدر، مادر، خواهر، برادر، رزند و دیگر بستگانش باشند که سال پیشین در چنان ایامی کنارشان بودند و خیره سری بادهای زمستان را با نشاط وجودشان سپری می کردند و لابد در این شرایط برای آقای "دکتر" محمدرضا رحیمی دعا خواهند کرد که باعث شد حداقل زیر یک سقف محکم اقامت کنند و اصلاً ناراحت نیستند که خانه خرابی شان هنوز ادامه دارد. اصلاً مگر مردم از دولت طلبکارند؟ درست است که برخی ادعا می کنند نوکر مردم هستند اما دیگر مردم نباید خیال برشان دارد که واقعاً خبری است و جای نوکر و ارباب عوض شود و یا به سخن یک شخصی فکر کنند که مردم مدیر می خواهند، نه نوکر. تنها می بایست یک یادآوری به آقای دکتر کرد که آقای "دکتر" رحیمی! بزرگ ترین کاخ ها با آخ ها فرو ریخته، مراقب سقف کاخ تان باشید و از آه مردم مصیب زده بترسید و پیش از رسیدن آذر وعده تان را تمام و کمال انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha