دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 58989

مطالعات پژوهشگران آمریکایی روی مدل‌ها و برندهای مختلف تلفن همراه نشان می‌دهد تعدادی از تولیدکنندگان از مواد سمی ‌و نیمه‌سمی ‌برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند.

سلامت نیوز: مطالعات پژوهشگران آمریکایی روی مدل‌ها و برندهای مختلف تلفن همراه نشان می‌دهد تعدادی از تولیدکنندگان از مواد سمی ‌و نیمه‌سمی ‌برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند.

 مطالعات پژوهشگران آمریکایی روی مدل‌ها و برندهای مختلف تلفن همراه نشان می‌دهد تعدادی از تولیدکنندگان از مواد سمی ‌و نیمه‌سمی ‌برای ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند. جف گرهارت، سرپرست این تیم پژوهشی می‌گوید: «مساله اصلی اینجاست که 80‌درصد تلفن‌های همراه سرشار از مواد و خطرات شیمیایی هستند و جالب اینجاست که معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دنیا هم در این گروه‌بندی قرار دارند.» در واقع هر تلفنی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته دست کم دارای یکی از عناصر خطرناک شیمیایی چون سرب، برم، کلر، جیوه و کادمیوم بوده است؛ مواد خطرناکی که می‌توانند باعث بروز حساسیت‌های پوستی، مشکلات تنفسی و حتی انواع سرطان شوند.

البته علاقه مشتریان به محصولات سالم‌تر موجب شده که شرکت‌ها محصولاتی طراحی و تولید کنند که برای سلامتی خطرات کمتری داشته باشد اما بدون شک هیچ‌کدام از این محصولات بی‌خطر نیستند. پس چطور می‌توانیم این خطرهای احتمالی را به کمترین حد ممکن برسانیم؟ به گفته آقای گرهارت استفاده از صفحات محافظ و پوشش‌های استاندارد برای تلفن همراه بهترین گزینه پیشنهادی است.
منبع: همشهری سلامتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha