رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آمارهای جهانی، هر سال در دنیا حدود 300 هزار تن از نوجوانان تن‌فروش به عفونت HIV مبتلا می‌شوند.

سالانه 300هزار نوجوان تن‌فروش مبتلا به عفونت HIV می‌شوند

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران در کرمانشاه، دکتر محمد مهدی گویا در کارگاه آموزشی « نحوه ارایه خدمت و انجام پژوهش در افراد در معرض خطر HIV » افزود: از مهمترین گروههای در معرض خطر ابتلا به عفونت HIV /ایدز، زنان و نوجوانان تن‌فروش هستند که این افراد از یک طرف تحت فشارهای روحی، روانی و جسمی و از طرف دیگر تحت فشار دیدگاههای مسؤولان حکومتها و مردم در جوامع قرار دارند و این باعث می‌شود که این افراد روز به روز شکسته‌تر و آسیب‌پذیرتر شوند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، به طور متوسط حدود 8 تا 10 درصد زنان تن‌فروش در سراسر دنیا آلوده به عفونت HIV هستند.

دكتر گویا در ادامه تأكید كرد: بر اساس آخرین آمارهای جهانی، در بین نوجوانانی كه تازه گرفتار تن‌فروشی شده‌اند، تا كنون 2 میلیون تن مبتلا به بیماریهای آمیزشی،450 هزار تن مبتلا به زگیل تناسلی (که خودش پیش زمینه ابتلا به سرطان دهانه رحم است) و 500 هزار تن مبتلا به هپاتیت B شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، رییس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: بر اساس این آمار در بین این نوجوانان که از طریق تن‌فروشی ناخواسته باردار شده‌اند، 4752 مورد مرگ ثبت شده در اثر بارداری، 900 هزار مورد سقط خود به خودی، یک میلیون و 224 هزار مورد سقط عمدی، 367 هزار مورد عارضه ناشی از سقط و 710 مورد مرگ ناشی از سقط جنین وجود داشته است.

وی افزود: بر اساس این آمار در بین نوجوانان تن‌فروش در جهان، یک میلیون و 640 هزار مورد خودکشی،

9 میلیون مورد استفاده از مواد مخدر، دو میلیون و 500 هزار مورد خشونت فیزیکی و دو میلیون و 500 هزار مورد نیز تجاوز جنسی ثبت و گزارش شده است.

گویا گفت: باید بپذیریم که این آمار تنها 20 تا 30 درصد اعداد تخمینی در سراسر دنیاست و آمار واقعی بسیار زیادتر از این اعداد و ارقام است.

وی بر لزوم توجه و بررسی آسیب‌ها و ناراحتی‌های ناشی از تن فروشی از جمله ایدز تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha