سلامت نیوز : نتایج مطالعات یک کارشناس ارشد علوم بهداشتی در هند نشان داده است که نرخ ابتلا به پوکی استخوان در هند سه برابر شایع‌تر از سایر کشورهای جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این کارشناس برجسته هندی ادعا کرده است که اگر اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی صحیح صورت نگیرد 50 درصد از مردم این کشور تا یک دهه آینده به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.

پوکی استخوان عارضه‌ای است که در آن میزان تراکم استخوانی کاهش می‌یابد و در نتیجه تحلیل بافت‌های استخوانی منجر به شکستگی‌ها و ترک خوردگی‌های استخوانی می‌شود.دکتر سی. رکس رئیس بیمارستان «رکس اورتو» در این باره اظهار داشت: در سراسر دنیا از هر سه زن یک نفر و از هر پنج مرد یک نفر در معرض خطر شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان هستند و این شکستگی‌ها بیشتر در ناحیه استخوان لگن، ستون فقرات و مچ دست‌ها اتفاق می‌افتد.

دکتر رکس که نتایج مطالعات خود را به دفتر سازمان جهانی بهداشت ارائه کرده متذکر شد: در حال حاضر نزدیک به 300 میلیون نفر در هند به عارضه پوکی استخوان مبتلا هستند که اگر روند فعلی ادامه یابد این آمار تا یک دهه آینده به 50 درصد جمعیت این کشور افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha