دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون 22 مسافر ایرانی که از عراق وارد کشور شده‌اند، در بدو ورود به کشور شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند. هیچ موردی از وبا در داخل کشور رخ نداده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد مهدی گویا درباره موارد وبا در شهرهای سلیمانیه و کرکوک عراق، گفت: وبا در منطقه‌ای از عراق رخ داده که ربطی به زائرانی که از ایران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، ندارد. این بیماری مربوط به منطقه کردستان عراق و شامل شهرهای سلیمانیه و کرکوک است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این بیماری در مرزهای کشور برقرار شده و شهرهای آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان در آماده‌باش به سر می‌برند، حتی اقدامات لازم برای زائرانی که عازم عتبات عالیات هستند، انجام شده‌ است.

گویا افزود: در کشورهای پاکستان و افغانستان همواره موارد وبا بوده است اما امسال تاکنون در عراق موردی از وبا نداشته‌ایم که اخیرا این بیماری در دو منطقه از کشور عراق اپیدمی شده است.وی تاکید کرد: هیچ کدام از مسافران ایرانی که به وبا مبتلا شده‌اند، زائر نبوده‌اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در آستانه فرا رسیدن عید قربان و بیماری‌های ناشی از دام آلوده، گفت: مراقبت‌های سختگیرانه در تمام مرزهای کشور به منظور جلوگیری از ورود دام قاچاق در حال انجام است و سازمان دامپزشکی دقت لازم را دارد که دام آلوده وارد کشور نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha