سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی را ابلاغ کرد.دکتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام اینکه این منشورراهنماری نظام مندی برای شکل دهی رفتار اخلاقی کارکنان آزمایشگاه بوده و با هدف حفظ، ارتقا و تحکیم رابطه انسانی میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تنظیم شده است، گفت: دستورالعمل‌های این راهنما باید در تمام آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور نهادینه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در ابلاغ وزیر خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه مرجع آمده است: تعالی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای و کاربردی در کلیه حوزه‌های سلامت از اولویت های اساسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی می افزاید: آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات سلامت در قبال نفس و جان گیرندگان خدمات (بیماران و مراجعان) دارای مسئولیتی ویژه هستند.

وی ادامه می دهد: توجه به حفظ حقوق و رعایت کرامت انسانی مراجعان و گیرندگان خدمات آزمایشگاهی از جمله اولویت ها و ضرورت هایی است که به موازات استقرار سیستم های مدیریت کیفیت می تواند تاثیربسزایی در افزایش رضایتمندی مراجعان و کارایی مراکز آزمایشگاهی داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه آورده است: بدین منظور منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه های تشخیص پزشکی پس از نظرخواهی از گروه های پاتولوژی و آزمایشگاهی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، انجمن های صنفی، سازمان های بیمه گر و با همکاری مرکز تحقیقات تاریخ و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین و به تصویب شورای عالی اخلاق پزشکی رسید.

دکتر دستجردی در پایان تاکید می‌کند: این منشور راهنماری نظام مندی برای شکل دهی رفتار اخلاقی کارکنان آزمایشگاه بوده و با هدف حفظ، ارتقا و تحکیم رابطه انسانی میان ارائه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تنظیم و به پیوست جهت نهادینه شدن در کلیه آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha