دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 59013

سلامت نیوز : معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، با اشاره به همکاری پلیس ایران با 88 کشور در عملیات پانگ‌ آ5 گفت: ایران در این عملیات موفق به شناسایی یک‌هزار سایت فروش داروهای غیرمجاز شد که در این راستا بیش از 60 تن نیز دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سرهنگ تورج کاظمی صبح سه‌شنبه در تشریح عملیات موفقیت‌آمیز پانگ آ5 در ایران گفت: ‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ایران در راستای انجام وظایف محوله و در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی با اینترپل اقدام به انجام عملیات مشترکی در حوزه مبارزه با داروهای غیرمجاز به نام پانگ‌آ5 کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس این عملیات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در راستای پاکسازی و برقراری امنیت فضای مجازی و کنترل این فضا اقدام به مقابله با سایت‌های فروش،‌تبلیغ و عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز کرد، گفت: در این راستا با هماهنگی قضایی و همکاری‌های تنگاتنگ پلیسی یک‌هزار سایت مربوط به فروش داروی غیرمجاز شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این سایت‌ها توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی بوده‌اند گفت: در این میان سایت‌هایی با هاست‌های داخلی و خارجی پشتیبانی می‌شد که بیش از یک پنجم مدیران این سایت‌ها شناسایی شدند.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتای ناجا با بیان اینکه با شناسایی و ردیابی کلیه مدیران سایت‌ها نهایتا عملیات مشترکی توسط پلیس‌های فتای کشور انجام شد، گفت: بیش از 60 تن از مسئولان توزیع و فروش داروهای غیرمجاز در کشور دستگیر شده و به مراجع‌قضایی معرفی شدند.

کاظمی با بیان اینکه پلیس فتا در عملیات پانگ‌آ5 با 88 کشور عضو اینترپل همکاری تنگاتنگی داشته است، گفت: 50 نوع داروی مختلف تقلبی که در این سایت‌ها عرضه می‌شد، نیز شناسایی شد.

کاظمی با بیان اینکه ارزش ریالی این داروهای مکشوفه میلیاردها تومان تخمین زده شد، گفت: بیشتر کشفیات پلیس در حوزه داروهای تقویتی بدنسازی یا داروهای محرک مختلف بود که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی وارد کشور شده بود.

وی با بیان اینکه فروش داروهای مورد استفاده از طریق مبادی غیرمجاز جرم است گفت: هرگونه فروش دارو غیر از داروخانه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ممنوع است و تبلیغ دارو در اینترنت نیز باید با مجوز مبادی ذی‌صلاح باشد و تبلیغ در این فضا ممنوع است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در ادامه ضمن هشدار به افرادی که در این زمینه فعالیت کرده و اقدام به فروش انواع و اقسام داروها در فضای مجازی می‌کنند،‌گفت: با اتمام عملیات پانگ‌آ5، برخورد با فروشندگان غیرمجاز دارو متوقف نمی‌شود و مابقی سایت‌های عرضه کننده این محصولات غیرمجاز که در حال رصد و پایش هستند بدانند که برخورد با این سایت‌ها در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و به محض شناسایی بر اساس حکم قضایی با آنان برخورد می‌شود و مسلما هیچ مجرمی نمی‌تواند از رصد کارآگاهان پلیس فتا فرار کند و به زودی دستگیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha