نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را در واردات تجهیزات پزشکی افزایش دهد، گفت: به‌طور حتم به‌علت ارتباط کیفیت تجهیزات پزشکی با جان و سلامت مردم، باید در انتخاب و خرید این‌گونه محصولات احتیاط کرد.

سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را در واردات تجهیزات پزشکی افزایش دهد، گفت: به‌طور حتم به‌علت ارتباط کیفیت تجهیزات پزشکی با جان و سلامت مردم، باید در انتخاب و خرید این‌گونه محصولات احتیاط کرد.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد دولت  و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در واردات تجهیزات پزشکی بی کیفیت، تصریح کرد: به‌طور حتم به‌علت ارتباط کیفیت تجهیزات با جان و سلامت مردم، باید در انتخاب و خرید این محصولات احتیاط کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را در واردات تجهیزات پزشکی افزایش دهد، گفت: هم‌اکنون و با توجه به جایگاه ایران در نظام سلامت جهانی، نباید شاهد ورود تجهیزات بی‌کیفیت و ناکارآمد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در جهت ارتقاء سطح سلامت در کشور تلاش کنند، یاد‌آور شد: به‌طور حتم نبود نظارت در واردات محصولات پزشکی مایه تأسف است، از این‌رو باید در جهت تشدید نظارت تلاش کرد.

این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه دولت باید با تخصیص ارز و امکانات کشور اقدام به خرید محصولات با کیفیت کند، گفت: این که مشاهده می‌شود که با اعتبار و ارز حوزه دارو اقدام به واردات محصولات دیگر مانند محصولات آرایشی می‌کنند بسیار تأسف‌بار است.

رضایی‌کوچی با اشاره به واردات بیشتر تجهیزات پزشکی از چین و کشورهای دیگر٬ یادآور شد: هم‌اکنون بخش کوچکی از تجهیزات پزشکی در تولید داخل کشور است اما بخش عمده این محصولات از کشورهای دیگر به‌ویژه چین وارد می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه تجهیزات پزشکی چینی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند٬ تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در تولید و واردات اینگونه تجهیزات نظارت مناسبی ندارد٬ که این موضوع موجب بی‌کیفیتی تجهیزات پزشکی شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: با وجود توانمندی‌های بسیار کشور و محققان داخلی در تولید تجهیزات پزشکی با کیفیت٬ متأسفانه به‌علت نبود برنامه‌ریزی مناسب و فقدان نظارت هم‌اکنون میزان و کیفیت محصولات ایرانی در قیاس با کشورهای توسعه‌یافته بسیار عقب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha