دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 59022

سلامت نیوز : رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: 4 تا 5 درصد از کودکان کار در خیابان و 2 درصد از زندانی‌ها به ایدز مبتلا هستند.دکتر مینو محرز رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری اولین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی HIV/AIDS پیشرفت در پیشگیری و ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ایدز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با بیان اینکه 11 استراتژی در این زمینه توسط وزارت بهداشت مصوب شده است، افزود: استراتژی آموزش که توسط رسانه‌ها قابل تحقق است، خون سالم که از اول اپیدمی ایدز به طور کامل محقق شد. پیشگیری از مبتلا شدن به ارایه کنندگان خدمات بهداشتی، درمان و مراقبت از بیمارانی که دچار بیماری‌های مقاربتی هستند و مشاوره و درمان بیماران و خانواده‌هایشان، تقویت امکانات تحقیقاتی، حمایت اجتماعی و اقتصادی بیماران مبتلا به ایدز و یا افراد در معرض خطر نیز بخشی دیگر از استراتژی‌های وزارت بهداشت است.

محرز با اشاره به اینکه در زندانها 2 درصد از افراد مبتلا به ایدز هستند، تصریح کرد: 4 تا 5 درصد از کودکان کار در خیابان و 6 درصد از زنان روسپی مبتلا به ایدز هستند. 25 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشورمان داریم و تخمین زده شده که 100 تا 120 هزار نفر هنوز کشف نشده‌اند.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران اظهار کرد: ابتلا به ایدز معمولا در افراد بین 20 تا 49 سال شایع‌تر است. الگوی این ابتلا از اعتیاد تزریقی به روابط جنسی تغییر یافته است، عدم اطلاع رسانی در رسانه‌ها، آموزش و پرورش و خانواده‌ها باعث شده است که جوانان روابط جنسی محافظت نشده‌ای داشته باشند.وی ادامه داد: دو داروی ایدز در داخل کشورمان تولید و یک دارو نیز از هند وارد می‌شود، هنوز کمبود دارو نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha