سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت با انتقاد از محدودیت‌های اعمال شده از سوی بیمه‌ها برای پوشش بستری بیماران روانپزشکی، گفت: پوشش 56 روز در سال توسط بیمه‌ها برای بستری بیماران روانپزشکی مبنای علمی ندارد. درخواست‌مان آن است این محدودیت برداشته شود.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مشکلات بیمه‌ای بیماران روانپزشکی گفت: سازمان‌های بیمه‌گذار دولتی، بستری بیش از 56 روز در سال بیماران روانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این بیماری را به عنوان بیماری مزمن در نظر می‌گیرند.

وی افزود: از طرف دیگر مبلغی که بیمه‌ها برای پوشش بیماران روانپزشکی اختصاص می‌دهند، بسیار کم و ناچیز است. این امر سبب می‌شود که پرداخت از جیب مردم برای بیماری‌های روانپزشکی زیاد باشد.

ناصحی ادامه داد: این محدودیت بیمه‌ها در پوشش خدمات روانپزشکی در حالیست که تعدادی از بیماران روانپزشکی به بستری بیش از 56 روز در سال نیازمند هستند. این بیماران یا باید خود هزینه‌هایشان را پرداخت کنند یا بیمارستان هزینه‌هایشان را متقبل شود که این موضوع نیز به ضرر بیمارستان است. چنین مباحثی سبب می‌شود که هزینه‌های بیماران روانپزشکی افزایش یابد.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت تاکید کرد: پوشش 56 روز در سال بیمه‌ها برای بستری بیماران روانپزشکی مبنای علمی ندارد و درخواست‌مان آن است این محدودیت برداشته شود؛ چرا که در مورد دیگر بیماری‌ها هم هیچ محدودیت روزی وجود ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر تعدادی از داروهای روانپزشکی و مداخلات مربوط به روانپزشکی، روان درمانی و مشاوره تحت پوشش بیمه‌ها نیستند. به منظور کاهش هزینه‌های مردم این داروها و مداخلات نیز باید در فهرست تعهدات بیمه قرار گیرند.

ناصحی با ابراز نارضایتی از عملکرد برخی بیمه‌های تکمیلی در پوشش مشکلات مربوط به اعصاب و روان گفت: برخی از بیمه‌های تکمیلی مشکلات مربوط به اعصاب و روان را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و این بیماران نمی‌توانند از پوشش بیمه تکمیلی‌شان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha