سلامت نیوز : کاظم نظم‌ده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری طرح کشوری پیشگیری آمبلیوپی(تنبلی چشم)  اظهار داشت: این طرح حدود 16 سال است که در کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای معاینات اختلالات بینایی 3 تا 6 سال است، تصریح کرد: این زمان بهترین موقع برای شرکت در این طرح است و به عنوان زمان طلایی محسوب می‌شود ضمن اینکه در 16 سال گذشته بیش از 20 میلیون کودک مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

نظم‌ده بیان داشت: در حال حاضر تعداد پایگاه‌های دائم و غیر دائم برای ارائه خدمات در طرح اشاره شده افزایش یافته است به طوری که در سال گذشته بیش از 635 پایگاه دائم و 51 هزار پایگاه غیردائم در آبان ماه آماده ارائه خدمات به خانواده‌ها در طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند ضمن اینکه امسال نیز همین تعداد پایگاه‌ آماده ارائه خدمات هستند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 75 درصد کودکان 3 تا 6 سال در این طرح شرکت کرده‌اند که بنا داریم این آمار را امسال به 85 درصد برسانیم.

نظم‌ده بیان داشت: تمامی خانواده‌ها می‌توانند از امروز به مدت یک ماه با حضور در مراکز درمانی پیش‌بینی شده در سطح کشور از معاینات پزشکان در این طرح استفاده کنند.وی اضافه کرد: خانواده‌ها در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هزینه‌ایی را پرداخت نمی‌کنند و سه سطح پیشگیری از تنبلی چشم به صورت رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha