سلامت نیوز : صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس در تحقیقات خود دریافت که کاهش مصرف نمک خطر ابتلا به سرطان معده را کم می‌کند.این تحقیقات خواستار مصرف کمتر نمک و درج روشن تر ترکیبات تشکیل دهنده مواد غذایی روی بسته بندیهای آن شده است.صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس گفت: یک نفر از مجموع هر 7 نفر می‌تواند در صورت پیروی از توصیه های سلامتی روزانه، خطر ابتلا به بیماری سرطان معده را از خود دور کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ توصیه شده است که مصرف روزانه نمک درحدود ۶ گرم یعنی معادل یک قاشق کوچک باشد اما صندوق یاد شده گفته است: افراد اکثراً به طور متوسط روزانه  8.6 گرم متوسط نمک مصرف می‌کنند.

روشن شده است که مصرف زیاد نمک برای فشار خون زیانبار است و ممکن است به ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی و همچنین سرطان منجر شود.

کیت مندوزا، رئیس بخش اطلاعات بهداشتی صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس گفت: درمان موفقیت آمیز بیماری سرطان معده بسیار دشوار است زیرا در اکثر موارد بعد از پیشرفت بیماری تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: این امر به اهمیت انتخاب شیوه زندگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اشاره دارد که در این ارتباط می‌توان به لزوم کاهش مصرف نمک در غذا و افزایش مصرف میوه و سبزیها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha