سلامت نیوز : مسعود مردانی در گفت‌وگو با فارس، افزود: گزارشهای رسیده حاکی از این است که کمبود واکسن آنفلوانزا در بازار بر طرف شده و اکنون این واکسن در داروخانه‌ها موجود است به همین علت توصیه می‌کنیم که خردسالان 6 ماه تا 6 ساله، بزرگسالان بالای 50 سال و افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی بدن این واکسن را در ابتدای نیمه دوم سال تزریق کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد مبتلا به HIV، بیماران قلبی، افراد مبتلا به بیماریهای مزمن تنفسی مثل COPD،‌ بیماران کلیوی، افراد مبتلا به آسم ریوی، بیماران مبتلا به سرطان و بیماران پیوندی بهتر است این واکسن را تزریق کنند. همچنین افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند نیز باید این واکسن را تزریق کنند.

مردانی گفت: همچنین توصیه می‌شود زنان باردار در سه ماهه دوم یا سوم بارداری این واکسن را تزریق کنند.عصو کمیته کشوری مبارزه با بیماریهای عفونی اضافه کرد:‌ اگر این واکسن به موقع تزریق نشود، احتمال بروز یا شیوع عفونتهای ریوی و ذات الریه یا پنومونی در بین افراد افزایش می‌یابد و این بیماریها می‌تواند فرد را در معرض خطرات جدی قرار دهد و حتی امکان مرگ برخی از این مبتلایان نیز وجود دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: واکسن آنفلوانزا تقریباً تمام انواع ویروس آنفلوانزای رایج در سال را پوشش می‌دهد و کسانی که این واکسن را تزریق می‌کنند، می‌توانند تا حد زیادی نسبت به پیشگیری از این بیماری اطمینان خاطر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha