سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است که خطوط کف دستها و ناخن ها محل های تجمع میکر‌ب‌ها هستند.

مجدی بدران، عضو جمعیت آلرژی و ایمنی و مشاور کودکان و عضو دانشکده کودکان دانشگاه عین شمس مصر بر اهمیت شستن دستها تاکید کرد زیرا به گفته وی، تنها راهی است که واقعاً از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: 250 میلیون باکتری روی پوست بدن وجود دارد. از بین بردن این میکرب‌ها ضروری است و باید دانست میکرب‌ها هر 20 دقیقه تکثیر می یابند و انگل ها 200 میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کنند.به گفته بدران، 2 میلیارد و 600 میلیون نفر یعنی 40 درصد ساکنان جهان از سیستم فاضلات برخوردار نیستند و یک میلیون نفر از آنها نیز آب سالمی نمی‌خورند.

هر ساله هزاران نفر به علت مصرف آب آلوده جان خود را از دست می‌دهند بنابراین شستن دستها با صابون انتقال میکرب در مهد کودک را به میزان 50 درصد، میانگین اسهال را به میزان 47 درصد، مرگ و میرهای ناشی از بیماریهای اسهال را به میزان 50 درصد و مرگ و میر ناشی از التهاب حاد تنفسی را به میزان 25 درصد کاهش می‌دهد.

لذا با شستن دستها با صابون می‌توان سالانه جان یک میلیون کودک در جهان را از مرگ نجات داد و به میزان 25 درصد از آلودگی‌های غذایی (76 میلیون مورد آلودگی غذایی در سال) کم کرد.همچنین با شستن دستها می‌توان از ابتلا به بیماریهای خطرناکی مثل آنفلوآنزا، هپاتیت، سرماخوردگی، مننژیت و حصبه پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha