سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴

اشتغال باعث تغییر نگرش و نگاه جامعه، خانواده و خود فرد به خودش می‌شود و این نگاه مثبت فرد به خود، او را در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌دهد.

اشتغال؛ عامل کاهش بزهکاری
سلامت نیوز : یک محقق و پژوهشگر آسیبهای اجتماعی اشتغال‌زایی گفت: انسان شاغل خانواده‌ای شاد، مفرح و مثبت و همچنین نگاه مثبتی به زندگی و آینده دارد که این نگاه مثبت در سایه اشتغال بوجود می‌آید و زمینه پیشرفت در جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ جعفر بای در رابطه با آثار مثبت اشتغال‌زایی تصریح کرد: اشتغال، معنویت و مثبت اندیشی را به همراه دارد و افرادی که شاغل هستند نگاه مثبت به زندگی دارند و در ‌‌نهایت این نگاه مثبت به خانواده‏، به عنوان رکن اساسی به جامعه منتقل شده و زمینه ساز ایجاد جامعه‌ای مثبت گرا می‌شود.

بای ضمن اشاره به اینکه خانواده‌های مثبت اندیش سازنده نسل آینده این جامعه هستند، اظهارکرد: خانواده مثبت اندیش و متعالی، نسل برومند و با شخصیت اجتماعی آینده را بوجود می‌آورد و این نسل جامعه را ارتقا می‌دهد.

این پژوهشگر، اشتغال را عامل موثری برای خدا محوری و نزدیکی بنده به مخلوق دانست و تصریح کرد: انسان‌هایی که از نظر شغلی در وضعیت نامناسبی هستند کمتر به سمت دین‌داری و خدا تمایل دارند و همیشه نگران و پریشان هستند همچنین خانواده‌ آنان دچار مشکلات زیادی است و بسیاری از معضلات اجتماعی از دل خانواده این افراد بوجود می‌آید، در حالی که خانواده‌هایی که دارای شغل هستند همیشه به خدا نزدیک‌تر و نگاه‌شان به زندگی مثبت‌تر است.

وی در رابطه با اقدامات کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی گفت: ایجاد اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد، تاثیر زیادی بر روی کاهش بزهکاری داشته است و در بین مددجویان کمیته امداد و در جامعه باعث کاهش گرایش جوانان به سمت بزهکاری ‌شده و در جامعه رشد متعالی را می‌تواند رقم بزند.

این پژوهشگر اشتغال خاطرنشان کرد: اشتغال باعث تغییر نگرش و نگاه جامعه، خانواده و خود فرد به خودش می‌شود و این نگاه مثبت فرد به خود، او را در مسیر رشد و بالندگی قرار می‌دهد و به عنوان جزئی از یک جامعه این نگاه مثبت خود را به جامعه منتقل می‌کند.

بای ادامه داد: چنین افرادی نیز در آینده به عنوان حامی از کسانی که در راه رسیدن به موفقیت هستند حمایت خواهند کرد که این‌ها همگی از ثمره ایجاد اشتغال محسوب می‌شود و شاید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha