محققان هلندی دریافتند مادرانی كه در دوران بارداری سیگار می‌كشند، فشار خون فرزندان آنها در چند ماه اول تولد به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت ینوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از اوترخت، این مطالعه كه در نشریه "فشار خون: مجله انجمن قلب آمریكا" منتشر شده است، نشان داد فشار خون سیستولیك نوزادان مادران سیگاری در سن دو ماهگی بیشتر از نوزادان مادران غیرسیگاری است كه در دوران بارداری در معرض سیگار نبوده‌اند.

"كارولین سی. گیرتس" از "مركز پزشكی دانشگاه اوترخت" در هلند می‌گوید یافته‌های ما نشان می‌دهد سیگار كشیدن مادران در دوران بارداری تاثیر مستقیمی بر فشار خون سیستولیك نوزادان در چند ماه اول زندگی می‌گذارد و دلیل خوبی برای پرهیز مادران باردار از سیگار ارایه می‌دهد.

وی افزود، به نظر می‌رسد این ارتباط مربوط به دورانی است كه جنین در درون رحم مادر قرار دارد و به نظر نمی‌رسد به دلیل محیطی باشد كه نوزاد پس از تولد در آن قرار می‌گیرد.

این مطالعه نشان می‌دهد افزایش فشار خون سیستولیك احتمالا در نوزادان پسر بیشتر دیده می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده است نوزادان پسر با افزایش فشار خون سیستولیك ، به درد واكنش نشان می‌دهند.

محققان همچنین دریافتند وزن، قد و اندازه دور سینه نوزادان مادرانی كه در دوران بارداری سیگار می‌كشیده‌اند بطور قابل توجهی كمتر از سایر نوزادان همسن آنها است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha