سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 59084

بررسی‌های قبلی نیز نشان داده است که افراد بی‌تحرک که زیاد عادت به راه رفتن ندارند بیشتر مستعد ابتلا به امراض قلبی و دیابت نوع دوم هستند.

چرا تنبلی، انسان را بیمار می‌کند؟

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید تایید کرد بی‌تحرکی و یا به اصطلاح خودمان «تنبلی کردن» می‌تواند شما را بیمار کند چون این نوع رفتار موجب افزایش سطح گلوکز خون و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی‌های قبلی نیز نشان داده است که افراد بی‌تحرک که زیاد عادت به راه رفتن ندارند بیشتر مستعد ابتلا به امراض قلبی و دیابت نوع دوم هستند.متخصصان علوم پزشکی دانشگاه میسوری برای کشف علت رابطه تنبلی و بی تحرکی با افزایش خطر بیمار شدن به مطالعه گروهی از افراد بسیار فعال و پرتحرک پرداختند. این متخصصان از افراد مزبور درخواست کردند که مدت سه روز از فعالیت خود بکاهند و بی‌تحرکی را در پیش گیرند. در تمام این سه روز شرکت کنندگان از نظر فیزیولوژیکی کاملا تحت نظر بودند.

متخصصان در پایان دریافتند در تمام روزهایی که این شرکت کنندگان تنبلی را پیشه کرده بودند و تحرک و جنب و جوش کافی نداشتند سطح قند خونشان پس از صرف هر وعده غذایی بسیار بالا رفت. آنها نتیجه گرفتند که ادامه این شرایط می‌تواند به بیمار شدن انسان بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha