جمعی از مراجعه‌كنندگان به درمانگاه تامین اجتماعی بهشهر از كمبود متخصص دندانپزشكی در این مركز درمانی گله‌مندند.

این عده در گفت وگو با ایرنا اظهارداشتند : وجود دو دندانپزشك در این درمانگاه كه همه روزه پذیرای بیماران زیادی است جوابگوی مراجعه كنندگان نیست.

"احمدرضا فاضلی" كه برای تعیین وقت دندانپزشكی مراجعه كرده است گفت :
وقتی كه ساعت شش صبح برای گرفتن وقت به این درمانگاه آمدم متوجه شدم برای ویزیت شدن از طرف دكتر دندانپزشك یكصدوسی وپنجمین نفر هستم.

وی گفت: باور كردنی نبود كه در آن ساعت از روز ‪ ۱۳۵‬نفر قبل از من برای گرفتن وقت دندانپزشكی آمده‌اند.

"فاضلی" افزود : كسانی كه به این درمانگاه مراجعه می‌كنند عموما از افرادی هستند كه توان پرداخت ویزیت پزشك متخصص درمطب را ندارند و مجبورند برای انجام كارهای دندانپزشكی خود به این مركز مراجعه كنند.

وی ادامه داد : اگر چه این مركز مبلغی را برای معالجه بیماران دریافت نمی‌كند اما متاسفانه خدمات قابل توجهی ارایه نمی‌دهد.

یكی دیگر از مراجعه‌كنندگان به این مركز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت :
برای درمان درد دندانم بدون انجام دادن هیچ درمان و معالجه‌ای پنج ساعت معطل شدم و وقتی امكانات اتاق دكتر دندانپزشك را دیدم متوجه شدم كه این امكانات حتی با مطبی كه كمترین استاندارد را دارد نیز قابل مقایسه نیست.

"مسعود ابراهیمی" ادامه داد : اكثر افرادی كه به اینجا مراجعه می‌كنند از توان مالی پایینی برخوردارند و به همین دلیل هم اعتراضی به كم بودن امكانات و یا هدر رفتن وقت خود نمی‌كنند اما این موارد نباید از دید مسوولان پنهان بماند.

وی گفت: حضور یك دكتر دندانپزشك جوابگوی افراد زیادی كه همه روزه به این مركز مراجعه می‌كنند نیست و باید چاره‌ای برای رفع این مشكل اندیشیده شود.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی بهشهر در این خصوص به خبرنگارایرنا گفت :
اعتراض مردم مبنی بر كمبود امكانات در این مركز پذیرفتنی است و ما بارها این موارد را به مقامات استان اعلام كرده‌ایم.

"مهرداد پوررضایی" افزود : این مركز كه در چارت تشكیلاتی سازمان تعریف شده است با جمعیت فعلی شهرستان همخوانی ندارد و باید برای رسیدن به حد مطلوب اقدامات موثرتری صورت پذیرد.

وی ادامه داد : مركز درمانی بهشهر برای جمعیت حداكثر ‪ ۸۰‬هزار نفر مناسب است در حالی كه جمعیت بهشهر حدود یكصد هزار نفر است كه امكانات فعلی ما جوابگوی تعداد زیاد مراجعه‌كنندگان نیست.

"پوررضایی" خاطرنشان كرد : در حال حاضر دو دكتر دندانپزشك مشغول فعالیت در این مركز هستند اما مشكل اصلی ما تعداد پزشكان نیست و ما در این مركز برای ارایه خدمات مناسب به مردم از كمبود امكانات مناسب رنج می‌بریم.

وی یادآور شد: ساختمانی كه به عنوان درمانگاه بهشهر مورد استفاده است، ‪ ۴۷‬سال قبل احداث شده است و به دلیل فرسودگی بافت آن شرایط مناسب یك مركز درمانی را ندارد.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی بهشهر گفت: قصد داشتیم با تملك زمین كارخانه چیت‌سازی بابت طلب خود از این كارخانه، واحد درمانی مجهزی را احداث كنیم اما با نظر سازمان مبنی بر توقف كلیه ساخت و سازهای متعلق به تامین اجتماعی از ادامه كار منصرف شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha