سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت طرح مقابله با گرد و غبار در مجلس گفت: بررسی این طرح ملی در دستور کار كمیسیون‌های مربوطه قرار دارد. سیدمحمدسادات ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه طرح‌های متعددی برای بررسی در مجلس قرار دارد لذا طرح ملی مقابله با گرد و غبار نیز در دستور کار قرار دارد و در نوبت بررسی در كمیسیون‌های مربوطه خود است. به گفتة او دو ماه است که این طرح به مجلس رسیده است و با توجه به حجم برنامه‌های مجلس در دستور کار قرار دارد ولی هنوز در جلسات فراکسیون محیط زیست نیز مطرح نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ اوگفت: بررسی نشدن طرح مقابله با گرد و غبار که توسط سازمان محیط زیست تهیه شده است به دلیل این است که طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و این طرح نیز در نوبت بررسی قرار دارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فقط کارهای مقدماتی و مطالعاتی درباره این طرح در مجلس صورت گرفته است.

ابراهیمی گفت: طرح جامع مقابله باریزگردها توسط این سازمان و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان هوا شناسی وسازمان جنگل‌ها و مراتع در دو برش داخلی وخارجی تهیه شده است که در نوبت بررسی قرار دارد. پیش از این علی محمد شاعری، قائم‌مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در مجلس برای تصویب قرار دارد، گفت: این طرح تهیه شده است و منتظر هستیم در مجلس به قید فوریت آن را مطرح و منابع طرح در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد. اوگفت: این طرح برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور است که طبق آن سالانه باید 500 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha